حتی اشتغال یک نفر هم برای ما مهم است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه حتی اشتغال یک نفر هم برای ما مهم است بر لزوم توسعه اشتغال در کنار تعطیل کردن واحدهای ذوب سرب تاکید کرد.
کد خبر: ۱۹۳۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵ 06 March 2016
به گزارش تابناک قم، احمد ذاکری در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان که در سالن امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، گفت: شهرداری باید مانع فعالیت نمایشگاه‌های غیرمجازی شود که با عنوان موسسات خیریه فعالیت می‌کنند.

وی افزود: شهرداری باید با ایجاد بازارچه‌های دائمی از پدیده‌های این‌چنینی جلوگیری کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه قم تبدیل به قطب بازیافت سرب شده است، گفت: متاسفانه شاهد تعداد بسیار زیاد واحدهای مجاز و غیرمجاز ذوب سرب در استان هستیم که همگی موجب ایجاد آلودگی زیادی شده‌اند.

ذاکری ادامه داد: اداره حفاظت محیط‌زیست استان واحدهای غیرمجاز را شناسایی کند تا برخورد با آنها راحت‌تر صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه تعطیل کردن این واحدها سبب حل این مشکل نمی‌شود، گفت: صرف تعطیل کردن واحدهای غیرمجاز و محدود کردن واحدهای مجاز، سبب حل این مشکل نمی‌شود چون معضل اصلی ما بیکاری است و باید به فکر حل آن باشیم.

ذاکری تاکید کرد: حتی اشتغال یک نفر هم برای ما مهم است و تعطیل کردن واحدهای ذوب سرب نباید سبب غفلت ما از این امر شود.

وی افزود: تعطیل یا محدود کردن واحدهای ذوب سرب مجاز باید در یک مدت‌ زمان منطقی و همراه با مشوق باشد تا لطمه‌ای به امر اشتغال وارد نشود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تصریح کرد: همجواری واحدهای ذوب سرب با واحدهای تولید مواد غذایی خطرناک است و باید جلوی آن گرفته شود چون آلوده شدن مواد غذایی به سرب سبب ایجاد بیماری‌های ناگواری می‌شود.

وی تاکید کرد: روند آلودگی سربی سیر صعودی دارد و شاید در یکی دو دهه آینده اوضاع بسیار خطرناکی برای استان رقم بخورد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار