امام جمعه مرزن‌آباد

مردم برای اختلافات کوچک به دستگاه قضا مراجعه نکنند

امام جمعه مرزن‌آباد گفت: اگرچه مردم دستگاه قضا را به عدالت می‌شناسند و با حسن ظن به‌ آن نگاه می‌کنند اما این امر نباید سبب شود تا برای امور جزیی و اختلافات کوچک به این مراکز مراجعه کنن
کد خبر: ۱۹۱۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰ 03 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، حجت‌الاسلام محمود علیخانی در مراسم افتتاحیه دادگاه عمومی بخش مرزن‌آباد که با حضور رئیس‌کل دادگستری استان مازندران و هیأت همراه برگزار شد با بیان اینکه اصل ایجاد دادگستری و کارهای مربوط به آن درست است، اظهار کرد: مردم  باید سعی کنند تا کار قضات را سنگین نکرده و به هر بهانه‌ای پرونده‌ای را به دادگاه‌ها وارد نکنند.

وی تأسیس دادگاه در بخش مرزن‌آباد را با توجه به موقعیت استراتژیک آن ضروری خواند و افزود: با توجه به انبوه مسافران و گردشگران به این منطقه و بروز مشکلات قضایی احداث دادگاه عمومی کاری پسندیده محسوب می‌شود.

امام جمعه مرزن‌آباد خطاب به قاضی دادگاه بخش مرزن‌آباد اظهار کرد: با توجه به اینکه آقای خزایی، سنگ بنای قضاوت و عدالت را در بخش مرزن‌آباد پایه‌گذاری می‌کند بنابراین باید در این زمینه دقت لازم را به‌عمل بیاورد.

وی با بیان اینکه کار قضاوت از شئون فقاهت است، تأکید کرد: مردم نیز باید همکاری کنند تا کار قضاوت سنگین نشده و خودشان مشکلات جزیی و کوچک را برطرف کنند.

علیخانی با تأکید بر اینکه باید بار قضایی و فشار روی دستگاه قضا را کم کرد، گفت: اگرچه مردم دستگاه قضا را به عدالت می‌شناسند و با حسن ظن به‌ آن نگاه می‌کنند اما این امر نباید سبب شود تا برای امور جزیی و اختلافات کوچک به این مراکز مراجعه کنند.

* تلاش شهرداری و شورا برای تأمین تجهیزات لازم ساختمان فعلی دادگاه عمومی

شهردار مرزن‌آباد نیز با قدردانی از همکاری تمام افرادی‌ که در تأسیس دادگاه عمومی بخش مرزن‌آباد دخیل بودند، اظهار کرد: از حدود سه سال پیش کمیته توسعه و آبادانی بخش مرزن‌آباد تصمیم به احداث دادگاه عمومی در بخش مرزن‌آباد گرفت که با حمایت مسئولان ذیربط این خواسته و آرزوی مردم به بار نشست.

جعفر ردایی با اشاره به اینکه در راستای توسعه سیاسی و اداری مرزن‌آباد تاکنون کارهای خوبی صورت گرفت، افزود: مسئولان شهر و بخش مرزن‌آباد نیز با همکاری کمیته توسعه و آبادانی بخش مرزن‌آباد در کنار دولت قرار گرفتند تا شاهد ارتقای این بخش در مدت زمان کوتاهی باشند.

وی در پایان با اشاره به اینکه شهرداری و شورای اسلامی شهر مرزن‌آباد در زمینه تأمین تجهیزات لازم برای ساختمان فعلی دادگاه عمومی بخش مرزن‌آباد تلاش کرد، گفت: زمین پروژه احداث دادگاه عمومی بخش مرزن‌آباد که به مساحت یک‌هکتار در شورای عالی شهرسازی تصویب شد از سوی منابع طبیعی برای این‌کار در نظر گرفته شد.

* ضرورت تأمین کادر اداری و قضایی کامل و توزیع نیروی کافی

رئیس جدید دادگاه بخش مرزن‌آباد نیز در این مراسم با اشاره به اینکه حوزه قضایی مرزن‌آباد از وسیع‌ترین حوزه‌های قضایی بخش استان مازندران است، اظهار کرد: با توجه به اینکه قسمت اعظمی از جاده معروف کندوان در بخش مرزن‌آباد واقع است، بنابراین کار قضایی نیز در این بخش سنگین‌تر است.

فریدون خزایی‌پول گفت: به‌دلیل موقعیت حساس بخش مرزن‌آباد و نزدیکی به سنگین‌ترین و پرترافیک‌ترین جاده کشور نیازمند تأمین کادر اداری و قضایی کامل و توزیع نیروی کافی به این بخش برای رفع بسیاری از مشکلات این حوزه است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار