همگرایی دولت و بخش خصوصی زمینه ساز توسعه است

استاندار ایلام گفت: همگرایی دولت و بخش خصوصی زمینه ساز توسعه در بخش های مختلف است و می تواند به رفع موانع تولید و رونق کسب و کار کمک کند.
کد خبر: ۱۹۱۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹ 03 March 2016

استاندار ایلام گفت: همگرایی دولت و بخش خصوصی زمینه ساز توسعه در بخش های مختلف است و می تواند به رفع موانع تولید و رونق کسب و کار کمک کند.

به گزارش تابناک ایلام؛ محمدرضا مروارید شامگاه چهارشنبه در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خواستار رفع موانع تولید و توسعه صادرات در این استان با همکاری بخش خصوصی شد.
وی اظهار کرد: باید تلاش کرد مطالبات پیمانکاران و تولید کنندگان از سوی دستگاه های اجرایی به موقع پرداخت شود تا شاهد بهبود فضای کسب و کار و رونق تولید در این استان باشیم که همکاری بانک ها در این زمینه موثر و مفید است.
استاندار ایلام افزود: شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی مجالی برای تعامل بیشتر ارکان حاکمیت بخصوص قوه مجریه (دولت) با بخش خصوصی است تا از یک سو بتواند نسبت به رفع موانع کسب و کار و تسهیل فعالیت اقتصادی تشریک مساعی بیشتر کند و از دیگر سو به منطقی کردن اندازه دولت و توسعه سهم بخش خصوصی در اقتصاد کشور بیانجامد.
مروارید با بیان اینکه کار قضایی کاری پیچیده و سخت است، گفت: اگر گفت وگوی دولت و بخش خصوصی به مانند کشورهای دیگر متناسب با ساختار حقوقی مورد استفاده قرار گیرد هم منشاء تحولات عمده ای برای بهبود محیط کسب و کار می شود و هم از اختلافات احتمالی جلوگیری می شود.
وی با تاکید بر آموزش پیمانکاران، تجار و سرمایه گذاران به منظور اشنایی با مسائل حقوقی داخلی و آگاهی از قوانین تجارت بین الملل تاکید کرد: تجار ایرانی و عراقی در هنگام اخذ قرارداد باید قوانین و رویه های بین المللی را مد نظر داشته باشند تا در صورت اختلاف بتوان از حقوق از دست رفته آنان دفاع کرد./ف

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار