اجرای طرح فاتحان آسمان درمناطق مرزی

مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اجرای طرح فاتحان آسمان در استان های مرزی کشور در ایام تعطیلات نوروزی در صورت تامین اعتبار خبر داد.
کد خبر: ۱۸۹۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷ 29 February 2016

مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اجرای طرح فاتحان آسمان در استان های مرزی کشور در ایام تعطیلات نوروزی در صورت تامین اعتبار خبر داد.

به گزارش تابناک ایلام؛اصغر امیرنیا اظهار کرد: این طرح شامل اجرای نمایش خیابانی در پنج استان مرزی ایلام، خوزستان، کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی برای کاروان های راهیان نور در نوروز امسال است.
وی ادامه داد: پارسال در مجموع یک هزار و 430 نفر از اعضای این کاروان ها در 72 منطقه عملیاتی این استان ها از نمایش های خیابانی این طرح با موضوع جنگ و فرهنگ شهادت دیدن کردند که در صورت تامین اعتبار از سوی بنیاد حفظ آثار و مرکز هنرهای نمایش وزارت ارشاد این طرح نوروز سال 95 نیز در این استان ها اجرا شود.
وی جشن رمضان را از دیگر برنامه های مهم این دفتر در سال جاری اعلام کرد و افزود: این طرح شامل برگزاری نمایشگاه، نشست های تدبر و تفسیر قرآن کریم، نمایش فیلم، شعر و داستان، نمایش خیابانی و تجلیل از فعالان قرآنی و نهج البلاغه بود که در 32 استان کشور و منطقه آزاد قشم برگزار شد.
امیرنیا به طرح هفته های قرآن و عترت در 32 استان کشور اشاره کرد و یادآور شد: این طرح نیز قرار بود در تمامی استان های کشور برگزار شود که به علت محدودیت های اعتباری، اجرای آن در هشت استان کشور از جمله ایلام به تصویب رسید.
وی گفت: هفته قرآن و عترت در استان های فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان، ایلام، مازندان، کردستان، کرمانشاه و اردبیل پیش بینی شده که تاکنون در سه استان کشور برگزار شده و 12 اسفند نیز در استان ایلام برگزار خواهد شد.
مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز دوشنبه به منظور شرکت در برنامه های قرآنی شهرستان های مهران و دهلران و همچنین افتتاح هفته قرآن و عترت ایلام به این استان سفر کرده است./ف

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار