خودزنی سیاسی کرجی‌ها

کد خبر: ۱۸۶۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷ 23 February 2016
برخی در یک تحلیل ناقص و کاملا نادرست، مصالح و منافع کرج را قربانی تهران کرده و متاسفانه با اینکه در این شهر زندگی می کنند، ولی گویا تعلقاتشان در گرو پایتخت است و سهوا شهرستان کرج و استان البرز را به زیر سایه پایتخت مدفون می کنند.

چنان استدلال های اشتباه هستند و بر این باور غلط پافشاری می کنند، مصالح و منافع خود را به نتایج انتخابات پایتخت گره می زنند و عملا کرج را بعنوان خوابگاه تهران می پندارند و برایش سرنوشت و هویت مستقلی قایل نیستند.

این طرز تفکر شوربختانه در جمعی از افراد و اقشار سیاسی و فرهیختگان جامعه نیز رسوخ کرده و بر این نظر نادرست پای می فشارند.

اخیرا در گوشه و کنار می شنویم که این افراد اصرار دارند رای خود را در صندوق های رای گیری تهران بیندازند.

اینان غافل هستند که شهر تهران، به اندازه ی کافی جمعیت دارد که نیازمند حمایت استان های همجوار و یا شهرستان های اقماری نباشد و مردم پایتخت خود به تنهائی قادرند با آرایی که آگاهانه به صندوق می ریزند، سرنوشت خود را تعیین کنند.

لذا کار این قبیل افراد تنها موجب تشویق اذهان رای دهنده ی کرجی شده و به این باور دامن می زند که شهرستان کرج علیرغم مرکز استان بودن، همواره وابسته و نیازمند توجه پایتخت نشینان هستند و خود را زیر مجموعه ی آن می دانند و آراء ریخته شده به صندوق، تنها عوامل و جریانات ضعیف را تقویت کرده، باعث می شود آرائی که آگاهانه در جهت انتخاب نمایندگان اصلح صورت گیرد، ضعیف شده و جائی برای افراد ناکارآمد باز می شود.

در بخش دیگری از این یادداشت آمده: مشکلات عدیده ی این شهر، با درس گرفتن از گذشته، بار مسئولیت مردم را ده چندان می کند و با توجه به بحرانی بودن اوضاع اجتماعی و اقتصادی و بیکاری فزاینده، فقر و حاشیه نشینی در شهرستان کرج که موجب افزایش جرم در این شهرستان شده است، مقتضی است ساکنین این استان، با دقتی بیش از پیش در این انتخابات شرکت کرده و در راستای ریشه کن کردن فقر و آسیب های اجتماعی آن تلاش درخور نموده، با انتخاب افرادی شایسته، بدور از منافع شخصی و باندی و جناحی، صرفا جهت احیای استانی آرام، غنی و رو به رشد، آنگونه که شایسته ی لقب 'ایران کوچک' است، تلاش کنند.

مرتضی فضلی خبرنگار پیام آشنا

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار