ناهنجاری‌های انتخاباتی؛ نیازمند پیگیری ویژه

کمتر از 4 روز دیگر به شروع انتخابات پنجمین مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی وقت مانده که فضای انتخاباتی بر سیمرغ و مردمانش حاکم شده است.
کد خبر: ۱۸۵۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵ 22 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، چند روز دیگر به شروع انتخابات پنجمین مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی وقت مانده که فضای انتخاباتی بر سیمرغ و مردمانش حاکم شده است.

مسئولان و اعضای ستادهای انتخاباتی به‌سختی مشغول کار و فعالیت و به‌صورت فشرده در حال تبلیغات برای کاندیداهای محبوب خود هستند.

با این‌ حال شاهد برخی فعالیت‌ها از سوی برخی ستادهای انتخاباتی هستیم که به‌دور از شأن و اخلاق انتخاباتی است، البته در این کار نباید دخالت کاندیداهای موردنظر را درنظر گرفت و این فعالیت‌ها بیشتر حاکی از جو انتخاباتی است.

تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی از هفته گذشته آغاز شده و تا 24 ساعت قبل از برگزاری انتخابات ادامه دارد و این روزها ستادهای انتخاباتی در اوج فعالیت خود هستند.

متأسفانه این فضای انتخاباتی جو نازیبایی را برای شهر در پی داشته است که مورد انتقاد مردم و مسئولین شهری قرار گرفته و اعتراضاتی نیز به ستادهای انتخاباتی شده است.

برخی از ستادها علاوه بر نصب تراکت‌های تبلیغاتی خود بر روی مکان‌های درنظر گرفته‌شده برای این کار در نقاط دیگری نیز این تراکت‌های تبلیغاتی را نصب‌کرده‌اند که در بعضی موارد باعث تعجب می‌شود.

از نصب تراکت تبلیغاتی بر روی درخت‌های خیابان تا نصب بر روی جدول‌های خیابان، سطل زباله، تابلوهای برق و حتی بر روی بیل لودر شهرداری نیز از عجیب‌ترین روش انجام تبلیغاتی است که شاهد آن بوده‌ایم.

عدم رعایت حقوق شهروندی، به‌هم ریختن مبلمان شهری و آشفتگی بصری شهری نیز در جای خود قسمتی دیگر از مسائل تبلیغات انتخابات بوده است.

متأسفانه هدف و دلیل این نوع تبلیغات برای مردم مشخص نشده و اظهار نارضایتی و گله‌مندی از این موضوع دارند که این تبلیغات بدون برنامه‌ریزی باعث شده تا شاهد چهره نازیبایی از شهر باشیم که این مناسب شهر نیست.

البته نباید از این موضوع بگذریم که شهرداری کیاکلا از روز اول به‌صورت قاطع با این موضوع برخورد کرد و تذکراتی به ستادهای انتخاباتی داده شد و کارمندان زحمت‌کش شهرداری نیز نسبت به جمع‌آوری تبلیغات در مکان‌های غیرمجاز تلاش کردند.

اما باز هم شاهد برخی از انجام این روش تبلیغات بوده‌ایم که باید دلیل این کار به‌صورت ریشه‌ای پیگیری شود.

برخی نیز پا را فراتر گذاشته‌اند و با استفاده از افشانه‌های رنگی به انجام تبلیغات در سطح شهر پرداخته‌اند، به‌صورتیکه حتی به آسفالت خیابان هم رحم نکرده و نام کاندیدای مورد علاقه خود را بر روی آن نوشته‌اند و حتی به این فکر نکرده‌اند که چگونه بعد از پایان انتخابات این تبلیغات را از سطح شهر پاک کنند.

حال با این‌ وجود آیا می‌توان از این بی‌قانونی چشم‌پوشی کرد و گذشت، اما مسئله بعدی ایجاد آلودگی صوتی بوده که باعث مزاحمت‌هایی برای مردم شده است.

این مسئله نیز به‌دلیل حضور ستادهای انتخاباتی در نزدیکی هم و پخش برنامه‌های مختلف از این ستادها و کوچک بودن محیط باعث این معضل شده که با ورود مسئولان نیز تا حدودی کنترل‌ شده است.

در اینجا از زحمات نیروی انتظامی نیز نباید چشم‌پوشی کرد، چراکه با انجام گشت‌های متعدد در سطح شهر امنیت شهر را به‌طور کامل در دست گرفته‌اند.

از دیگر مسائلی که با آن روبه‌رو بوده‌ایم، بی‌توجهی برخی ستادها به‌وقت اذان بوده است که متأسفانه در هنگام پخش اذان از ستاد برخی کاندیداها موسیقی پخش می‌شده که این مسئله نیز با ورود مردم و مسئولان و تذکرات خود کاندیداها به ستادهای انتخاباتی، کنترل شد.

اما موضوع دیگری که به‌هیچ‌وجه قابل‌اغماض و چشم‌پوشی نیست، ایجاد کارناوال‌ها و تونل‌های انتخاباتی و پخش آهنگ‌های غیرمجاز به بهانه شاد بودن است، آن‌هم در شب شهادت حضرت زهرا (س)!

متأسفانه ایجاد کارناوال انتخاباتی در شهرستان به همراه بوق‌های ممتد اتومبیل‌ها و صدای بلند آهنگ‌های غیرمجاز چهره نازیبایی به تبلیغات انتخاباتی داده و مزاحمت‌های بی‌شماری را نیز برای مردم رقم‌زده است.

برخی ستادها نیز گویا در حال مسابقه هستند و فکر می‌کنند صدای هر ستادی بلندتر باشد، آن ستاد برنده است.

حال اگر از آلودگی صوتی، ترافیک، مخدوش کردن فضای شهری و عدم احترام به حقوق شهروندی بگذریم، بی‌احترامی به ایام فاطمیه قابل‌چشم‌پوشی نیست.

با توجه به اینکه بهاری فاطمی را در پیش داریم، این بی‌توجهی ستادها جای تأمل دارد.

دو ستاد انتخاباتی به فاصله کمتر از 20 متر در کنار هم از یکی از ستادها صدای مداحی به گوش می‌رسید، اما ستاد دیگری صدای یکی از خواننده‌های پاپ کشور که این مسئله نیز انتقاد دکان‌داران این قسمت را در پی داشته و خواستار پیگیری این مسئله و تذکر به مسئولان ستادها بوده‌اند.

امیدواریم مسئولان ستادها احترام ایامی که در آن قرار داریم را بدانند و دیگر شاهد این صحنه‌ها در عرصه انتخاباتی کشور نباشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار