آسیب‌شناسی مشکلات واحدهای صنعتی زنجان

استاندار زنجان بیان اینکه همانطور که در علم پزشکی تشخیص بیماری بهتر از درمان است، گفت: برای بهبود اوضاع و ارتقا جایگاه بخش صنعت در نخستین گام باید تشخیص صحیحی از مشکلات این حوزه داشته باشیم.
کد خبر: ۱۸۲۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲ 17 February 2016
جمشید انصاری در بیست و سومین جلسه شورای استانی گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در محل اتاق بازرگانی استان برگزار شد، اظهار داشت: صنعت نساجی از صنایع مهم استان زنجان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به گروه‌های مهم بخش صنعت استان زنجان تصریح کرد: برق و الکترونیک، سرب و روی، نساجی، فولاد و سنگهای تزئینی از جمله گروه‌های مهم صنعتی استان زنجان به شمار می‌روند.

استاندار زنجان بر توجه جدی به بخش نساجی استان تاکید کرد و گفت: اگر خواهان برطرف یا کم کردن مشکلات صنایع استان زنجان هستیم، ضروری است تا در وهله نخست مسائل مربوطه را شناسایی کنیم.

وی با بیان اینکه همان طور که در علم پزشکی تشخیص بیماری بهتر از درمان است، خاطرنشان کرد: برای بهبود اوضاع و ارتقا جایگاه بخش صنعت در نخستین گام باید تشخیص صحیحی از مشکلات این حوزه داشته باشیم.

انصاری با اشاره به فعالیت 20 واحد کوچک و بزرگ در حوزه برق و الکترونیک افزود: بنا بر گزارشات بیش از 80 واحد نیز در صنعت نساجی استان زنجان فعال هستند.

وی پیشنهاد کرد تا مسئولان واحدهای برق و الکترونیک، سرب و روی، نساجی، فولاد و سنگهای تزئینی به منظور آسیب‌شناسی دقیق قراردادهای مشاوره‌ای با نهادهای ذی‌صلاح کشور منعقد کنند.

استاندار زنجان عنوان کرد: معتقدم برای برطرف کردن مشکلات واحدها می‌توان به توانایی علمی و مشاوره‌ای شرکتهای ذی‌ربط اعتماد کرد.

وی در بررسی دستور دوم بیست و سومین جلسه شورای استانی گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مبنی بر بررسی ماده چهار قانون بهبود محیط کسب و کار در شورای گفت‌وگو به منظور تعیین کمیته بهبود کسب و کار در اتاق بازرگانی زنجان تصریح کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات کشور این است که شاخصه‌های محیط کسب و کار توسط ارگانهای دولتی محاسبه می‌شود که ضروری است این روند تغییر یافته و امور به ارگانهای غیردولتی واگذار شود.

انصاری خاطرنشان کرد: معتقدم اتاق‌های ایران (اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و سایر) نهادهای توانمند و حائز شرایطی برای محاسبه و ارائه شاخصهای ملی در حوزه بهبود محیط کسب و کار در کشور هستند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار