مسیر مسدود شده زنجان - تهم - چورزق پاکسازی شد

مسئول مرکز مدیریت راه های ارتباطی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: مسیر مسدود شده زنجان - تهم - چورزق با تلاش راهداران شهرستان طارم بازگشایی و پاکسازی شد.
کد خبر: ۱۸۲۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴ 15 February 2016
مسعود خوشکام در گفت و گو با ایرنا افزود: کیلومتر 30 مسیر ارتباطی زنجان - تهم -چورزق به علت ریزش کوه ساعت 9 صبح امروز مسدود شد.
وی یادآورشد: این حادثه توسط مردم اطلاع داده شد و درمدت 15دقیقه نیروهای راهداری در این مسیر حاضر و در کمتر از دو ساعت این مسیر پاکسازی شد.
مسئول مرکز مدیریت راه های ارتباطی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: با توجه به کوهستانی بودن منطقه و نرم بودن خاک کوه های این مسیر، با مساعد شدن شرایط جوی و ذوب شدن برف و یخ موجب ریزش سنگ های مسیر زنجان - تهم - چورزق می شود.
خوشکام تاکید کرد: لق گیری این مسیر ارتباطی راهکاری است که از چند سال قبل به منظور ایمنی سازی اتخاذ شده و مکان های مستعد ریزش شناسایی می شود.
وی یادآورشد: و با شناسایی این مناطق اکیپ های راهداری نسبت به لق گیری اقدام می کنند.
مسیر زنجان - تهم - چورزق در بیشتر مواقع ریزش مقطعی کوه را دارد و رانندگان و مسافران عبوری از این مسیر همواره شاهد ریزش سنگ در وسط جاده هستند و عبور از این مسیر با استرس همراه است.
اردیبهشت سال 92 مسیر زنجان - تهم - چورزق به بهره برداری رسید و از این سال تاکنون سه بار ریزش شدید کوه در این مسیر اتفاق افتاده که خوشبختانه خطرات جانی و مالی به دنبال نداشته است.
شدید ترین ریزش در این مسیر فروردین امسال بود که جاده تهم – چورزق را به مدت شش روز مسدود کرد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار