حضور 1200 گردشگر خارجی در گیلان

رضا علیزاده با اشاره به تعداد ورود گردشگران نوروزی در این استان اظهار کرد: در نوروز امسال تا 12 فروردین ماه جاری 5 میلیون و 764 و 294 نفر شب گردشگر در گیلان اسکان شدند
کد خبر: ۱۸۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹ 03 April 2015
به گزارش تابناک گیلان ، رضا علیزاده با اشاره به تعداد ورود گردشگران نوروزی در این استان اظهار کرد: در نوروز امسال تا 12 فروردین ماه جاری 5 میلیون و 764 و 294 نفر شب گردشگر در گیلان اسکان شدند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بالغ بر 6 میلیون نفر گردشگر به گیلان سفر کرده‌ باشند، تصریح کرد: متوسط اشغال مراکز اقامتی گیلان بیش از 94 درصد بود که رقم قابل اعتنایی است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با اشاره به اینکه در مدت مذکور بیش از 4 میلیون و 700 هزار نفر مسافر ناوگان عمومی وارد استان شدند، تصریح کرد: 7 هزار و 500 نفر هوایی و بالغ بر 955 هزار نفر با خودرو وارد گیلان شدند.

وی یک‌هزار و 200 نفر گردشگر نوروزی گیلان را خارجی عنوان کرد و گفت: این میزان گردشگر نسبت به نوروز سال گذشته 12.5 درصد رشد داشته است.

علیزاده با بیان اینکه بیش از 600 هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری گیلان بازدید کردند، خاطرنشان کرد: این میزان 13 درصد رشد داشته است.

وی درباره بازدید از تاسیسات گردشگری گیلان یادآور شد: در نوروز امسال یک‌هزار و 562 مورد بازدید از تاسیسات گردشگری گیلان صورت گرفت که 21 مورد تذکر و دو واحد تاسیسات گردشگری نیز تعلیق شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از تشویق پنج نفر از صاحبان تاسیسات گردشگری این استان در نوروز امسال خبر داد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار