شاخص بورس یزد از 77 هزار واحد گذشت

مدیر بورس منطقه‌ای یزد با اشاره به افزایش شاخص کل بورس نسبت به هفته گذشته گفت: شاخص بورس یزد از کانال 77 هزار واحد گذشت و به 77 هزار و 497 واحد رسید.
کد خبر: ۱۸۰۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳ 13 February 2016

به گزارش تابناک یزد،علی‌اکبر جعفری ندوشن اظهار داشت: بر اساس آمار سامانه معاملات بورس منطقه‌ای یزد در پایان معاملات هفته منتهی به 21 بهمن  ماه سال جاری، شاخص کل با سه هزار و 813 واحد افزایش نسبت به هفته قبل، به رقم 77 هزار و 497 واحد رسید.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت بورس منطقه‌ای یزد با ورود سهامداران جدید شاهد افزایش حجم و ارزش معاملات در مقایسه با هفته گذشته بود که نوید خوبی را برای آینده بورس دارد.

این مسئول اضافه کرد: در این هفته که پشت سر گذاشته شد افزایش بیش از 150 درصدی ارزش معاملات بورس یزد نسبت به هفته گذشته آن را در بورس یزد داشتیم که حجم معاملات بورس منطقه‌ای یزد نیز به همین میزان افزایش داشت.

وی با اشاره به استقبال گسترده از معاملات هفته پیش بورس یزد از افزایش بیش از 140 واحدی ورود سهامداران جدید به بورس یزد نسبت به هفته گذشته آن خبر داد.

جعفری با بیان اینکه شاخص بازار اول با سه هزار و 66 واحد افزایش به رقم 54 هزار و 121 واحد رسید گفت: شاخص بازار دوم با شش هزار و 66 واحد افزایش عدد 170 هزار و 211 واحد را تجربه کرد.

مدیر بورس منطقه‌ای یزد اضافه کرد: در پنج روز کاری هفته گذشته ارزش کل معاملات سهام و حق تقدم به 796 میلیارد ریال افزایش یافت ضمن اینکه تعداد 403 میلیون سهم و حق تقدم  مورد معامله قرار گرفت.

وی عمده سهام‌های معامله شده در تالار بورس را از سوی سهامداران یزدی اعلام کرد و گفت: از این میزان سهام  معامله شده در هفته گذشته تالار بورس یزد میزان 57 درصد از آن توسط سهامداران یزدی خریداری و یا معامله شده است.

جعفری تصریح کرد: همچنین 43 درصد از معاملات انجام شده در بورس یزد به معاملات ناشی از فروش سهام اختصاص داشته است.

وی یادآور شد: در هفته گذشته  تعداد 66 نفر سهامدار جدید برای سرمایه‌گذاری به سهامداران بورس منطقه‌ای یزد پیوستند.

مدیر بورس یزد بیان داشت: بیشترین سهام معامله شده طی هفته منتهی به 21 بهمن در بورس یزد مربوط به خودرو و ساخت قطعات با 66 / 17 درصد بوده است.

وی اذعان داشت: همچنین فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای با 13.88 درصد، سایر واسطه‌گری‌های مالی با 12.14 درصد، ساخت محصولت فلزی با 11.42 درصد، دباغی، پرداخت چرم و ساخت انواع پاپوش با 10.12 درصد، بیمه و صندوق بازنشستگی به جز تامین‌اجتماعی با 10.04 درصد و منسوجات با 9.57 درصد بیشترین تغییر مثبت در شاخص صنایع را نسبت به سایر گروه‌ها به خود اختصاص دادند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار