معاون استاندار سیستان وبلوچستان:

دولت مصمم به ایجاد منطقه آزاد در سیستان است

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان وبلوچستان گفت: دولت مصمم به ایجاد منطقه آزاد تجاری در سیستان است به طوریکه دبیر آن نیز از سوی استاندار سیستان و بلوچستان به شورای عالی مناطق آزاد کشور معرفی شده است.
کد خبر: ۱۸۰۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۵ 13 February 2016
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان به نقل از  ایرنا علی اصغر جمشید نژاد در نشست صمیمی با معتمدان و ریش سفیدان شهرهای زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در سرسرای فرمانداری زابل مزیت مناطق آزاد را محدود بودن آن دانست و افزود: دولت پنج منطقه آزاد را به مجلس ارائه کرد اما برخی از نمایندگان آن را به 80 منطقه آزاد و منطقه ویژه رساندند که این لایحه در مجلس نتوانست رای بیاورد.
وی تصریح کرد: ایجاد منطقه آزاد تجاری در سیستان شرایط خوبی را به لحاظ اقتصادی در منطقه ایجاد می کند.
جمشید نژاد با بیان اینکه مردم سیستان بلوچستان در انتخابات ریاست جمهوری رای نخست را به دکتر روحانی دادند، گفت: دولت نیز به نشانه این اعتماد توجه ویژه ای به این استان دارد.
معاون استاندار سیستان وبلوچستان اظهار داشت: با طرح ها و پروژه های بزرگ و زیربنایی در دست اجرا تغییرات اساسی در سطح استان سیستان و بلوچستان ایجاد خواهد شد.
وی با بیان اینکه وزارت کشور بعنوان مجری انتخابات تمام تلاش خود را بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای معطوف کرده است، گفت: اعتبار ایران در مذاکرات، مباحث بین المللی و سیاست خارجی، نماد قدرت و غیره بستگی به میزان مشارکت مردم در انتخابات دارد.
جمشید نژاد تاکید کرد: دولت با ایجاد فرصت های شغلی و زیرساخت های لازم در هر منطقه به وظیفه خود عمل می کند به طوری که بهره گیری آن توسط مردم انجام می شود.
وی با تقدیر از همراهی و همسویی معتمدان سیستان با دولت، سخنان آنان را دقیق، عمیق و پراحساس عنوان کرد و گفت: مسوولان باید پاسخگوی مردم باشند.
معاون استاندار سیستان وبلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه زابل نیز گفت: طرح 46 هزار هکتار آبیاری از طریق لوله، راه آهن و گاز نوید دهنده آینده خوب برای استان سیستان وبلوچستان است.
هوشنگ ناظری اظهار داشت: دولت در خصوص منطقه آزاد تجاری سیستان به تعهد خود عمل کرد و طی دو سال با اقدامات کارشناسی پس از تصویب آن در شورای عالی مناطق آزاد کشور و هیات دولت آن را به مجلس ارائه داد که امیدواریم این طرح به سرانجام برسد.
وی بیان کرد: دولت فعالیت های شایسته ای در خصوص برجام با حفظ عزت ملی، حقوق ملت و حقوق هسته ای انجام داد به طوری که تحریم ها یک به یک لغو شد و پول های بلوکه شده در حال بازگشت به کشور است.
فرماندار زابل عزت ملی را در گرو انتخابات هفتم اسفند دانست و گفت: معتمدان و ریش سفیدان منطقه سیستان با اقدامی بزرگ باعث عزت و شرافت ملی خواهند شد و حماسه بزرگ سال دولت، ملت همدلی و همزبانی را در هفتم اسفند رقم می زنند
در ادامه این نشست معتمدانی از شهرهای زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز آمادگی مردم را برای حضور پرشور خود در انتخابات پیش رو اعلام کردند و با بیان مشکلات منطقه خواستار رفع آن از سوی دولت تدبیر و امید شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار