چهارمین شهرستان پر مشترک مخابرات مازندران اداره مستقل ندارد

شهرستان نوشهر به عنوان چهارمین شهرستان پرمشترک تلفن ثابت در استان مازندران از داشتن اداره مستقل مخابرات محروم است، این در حالی است که این مطالبه از سوی مسئولان به وزارت ارتباطات اعلام شده، اما هنوز این مسئله اجابت نشده است.
کد خبر: ۱۷۸۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰ 09 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، جایگاه شهرستان نوشهر از نظر درآمدی، تعداد مراکز تابعه و تعداد مشترکان رتبه چهارم را به خود اختصاص داده، اما با توجه به تعداد زیاد مشترکان در نوشهر، این منطقه تنها شهرستانی است که فاقد اداره مستقل مخابرات است.

شهروندان، شوراها، بخشداران و شهرداران حوزه شهرستان نوشهر برخورداری از مرکز و ادارات مستقل از جمله اداره مخابرات مستقل از شهرستان چالوس که در واقع گرد فراموشی بر آن پاشیده است را درخواست دارند.

در همین راستا و براساس توقع منصفانه و از سر استحقاق مردم در این شهرستان و اجابت خواسته دیرینه آنان مبنی بر استقلال اداره مخابرات شهرستان نوشهر به عنوان تنها شهرستان در سطح استان مازندران با وجود قدمت و وسعت جغرافیایی و تناسب جمعیتی و کثرت مشترکان و برخورداری از زیرساخت‌های منحصر به فرد و متعدد و سایر توانمندی‌های دیگر فاقد اداره مخابرات است.

برخورداری از زیرساخت‌های حیاتی و مهمی همچون بندر، فرودگاه و ادارات کل مانند برق، بنادر و دریانوردی، گمرکات مازندران، منابع طبیعی و آبخیزداری و مراکز متعدد آموزش عالی دولتی نظیر دانشگاه گردشگری، فرهنگیان و دانشگاه علوم دریایی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد و چندین مرکز آموزش عالی غیرانتفاعی، قرارگیری در آستانه بزرگ‌ترین جاده مواصلاتی به پایتخت کشور از مزایای این شهرستان است.

همچنین وجود جاذبه‌های طبیعی منحصربه‌فرد، شهرک‌های متعدد در نوار ساحلی، رتبه چهارم از حیث تعداد شماره‌های تلفن مشغول به کار، دارای 54 مرکز مخابراتی تابعه و حائز رتبه پنجم در استان در مقایسه با سایر شهرستان‌ها، مرکزیت و محوریت استقرار موبایل غرب استان، مرکز حوزه انتخابیه نوشهر، چالوس و کلاردشت، وجود تعداد 130 روستا و آبادی بزرگ و کوچک و... شهرستان نوشهر را در زمره شهرهای بسیار مهم و کلیدی در مازندران قرار داده است.

نکته قابل تأمل اینکه شهرهای کوچکی در استان که در تقسیمات کشوری فقط یک شهر محسوب می‌شود و با تعداد مشترکان مخابراتی بسیار کم از اداره مخابرات مستقل بهره‌مند است، اما نوشهر که در تقسیمات کشوری به عنوان شهرستان محسوب شده و از ظرفیت‌های بسیار فراوان بالقوه و بالفعل برخوردار است از داشتن اداره مستقل محروم است.

همچنین از آن جایی که شهرستان نوشهر به عنوان مرکز حوزه انتخابیه نوشهر و چالوس و کلاردشت محسوب می‌شود و از سویی زیرساخت‌های مخابراتی و مدیریت استقلال محور آن در نوشهر یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر بوده است، به آسانی می‌توان با تامین زیرساختی شبکه مخابراتی و استقلال مدیریت آن، شاهد برگزاری یکی از ضرورت‌های اجرای انتخابات بود.

استقرار اداره مخابرات مستقل در شهرستان نوشهر از خواسته‌های همیشگی مردم این منطقه بوده است که وجود آن می‌تواند ضریب خدمات‌دهی در بخش‌های مختلف مخابراتی را تسهیل‌ و بهتر کند و بنابراین شایسته است این خواسته مور اجابت مسئولان امر قرار گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار