توجه رسانه هابه انعکاس اخبارفرهنگی

امام جمعه ایوان با بیان اینکه رسانه ها باید به انعکاس اخبار فرهنگی بیشتر توجه کنند گفت: فرهنگ همچون هوا برای مردم و جامعه ضروری است.
کد خبر: ۱۷۳۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳ 31 January 2016
 امام جمعه ایوان با بیان اینکه رسانه ها باید به انعکاس اخبار فرهنگی بیشتر توجه کنند گفت: فرهنگ همچون هوا برای مردم و جامعه ضروری است.

به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام و المسلمین علی محمد لروند روز یکشنبه درخصوص انعکاس اخبارفرهنگی ازسوی رسانه هااظهار کرد: توسعه فعالیت های فرهنگی و ترویج آن در جامعه باعث ارتقای سطح فرهنگ مردم می شود.
وی با بیان اینکه انتشار اخبار فرهنگی باید جایگاه بهتری در رسانه ها داشته باشد، افزود: خبرنگاران امانت دارانی هستند که اگر بدرستی در حوره کاری خود اطلاع رسانی کنند بسیاری از مشکلات فرهنگی جامعه بر طرف می شود.
لروند، خبرگزاری جمهوری اسلامی را رسانه ایی امین و مورد اعتماد مردم و مسئولان دانست و تاکید کرد: انتظاردار این رسانه رسمی نظام اسلامی در انعکاس اخبار و رویدادهای مختلف شهرستان ها نیز اهتمام بیشتری داشته باشد.
وی از مسئولان خواست در مورد طرح های زمان بر که امکان افتتاح آنها در کوتاه مدت نیست به مردم وعده ندهند چون مانور دادن روی این قبیل طرح ها، موجب بی اعتمادی مردم می شود.
وی با بیان اینکه در نظام اسلامی کارهای بزرگی در کشور انجام داده که به هیچ عنوان با دوران ستم شاهی قابل مقایسه نیست، یادآور شد: البته هنوز مردم توقع دارند خدمات بهتر و بیشتری از سوی دولت و مسئولان اجرایی بویژه در بخش زیرساخت ها به آنان داده شود.
خطیب جمعه ایوان با اشاره به نقش و جایگاه اطلاع رسانی در کشور گفت: رسانه ها مسایل و مشکلات مردم را به گوش مسئولان برسانند و تلاش کنند تا حق مطلب به خوبی ادا شود.
وی با اشاره به اینکه انتشار اخبار باید نشان دهنده شان مردم هر منطقه باشد، خاطر نشان کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی بعنوان امانت دار ترین رسانه باید توجه بیشتری به انعکاس اخبار شهرستان ها داشته باشد.
لروند از ایوان به عنوان شهرستانی مهم به لحاظ سابقه انقلابی، مذهبی، علمی، فرهنگی و ایثار و مجاهدت در دوران دفاع مقدس نام برد و افزود: متاسفانه در حوزه رسانه واطلاع رسانی توجه مناسبی به این شهرستان نشده است.
است که باید از نظررسانه ای مورد توجه بیشتری قرارگیرد.
امام جمعه ایوان خبرنگاران را امانت دارانی دانست که باید حق این امانت را به خوبی بجا بیاورند، اظهار کرد: اصحاب رسانه باید در یاری رساندن به مردم و کمک به رفع مشکلات جامعه کوشا باشند و کمبودها و مشکلات مردم آن طور که هست به اطلاع مسئولان برسانند.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز ایلام نیز در این دیدار با اشاره به سابقه بیش از هشت دهه فعالیت این رسانه در عرصه اطلاع رسانی کشور گفت: فعالیت ایرنا بر پایه صحت، سرعت و دقت استوار است ولی هرگز صحت انتشار خبر را فدای سرعت نمی کند.
مجید سلیمانی یادآور شد: بخش مهمی از فعالیت ایرنا در حوزه انتشار اخبار شهرستان های تابعه استان ایلام است بطوریکه هم اکنون در هفت شهرستان افرادی را بعنوان خبرنگار آزاد برای پوشش مناسب خبری این مناطق بکار گرفته ایم.
وی تاکی کرد: ایرنا بعنوان رسانه رسمی نظام اسلامی همه تلاش خود را برای تعامل و همکاری با همه ارکان نظام اسلامی بکار گرفته و تلاش می کند نقش خود را در حوزه اطلاع رسانی به خوبی ایفا کند.
شهرستان ایوان با بیش از 50 هزار نفر جمعیت در 40 کیلومتری شمال ایلام قرار گرفته است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار