سالانه 18 میلیون تن شیر بز در کشور تولید می‌شود

کد خبر: ۱۷۰۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲ 27 January 2016


رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به تولید سالانه 18 میلیون تن شیر بز در کشور اشاره کرد و گفت: باید در زمینه پرورش بز در کشور و ارتقای جمعیت این دام اقدامات موثر انجام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی رجایی ظهر امروز در همایش تخصصی روز بز که در موسسه علوم دامی کشور در حال برگزاری است اظهار داشت: بر اساس آمار موجود از جمعیت دام بز در کشور، مشاهده می‌شود که جمعیت این دام رو به کاهش است لذا لازم است تا تمهیدات لازم برای این مهم اندیشیده شود.

وی افزود: پرورش بز در کشور موقعیت‌های اقتصادی بسیاری را دارد اما متأسفانه عدم توجه به این مهم شاهد کاهش جمعیت این دام در کشور هستیم که لازم است مسئولان در وزارت جهاد کشاورزی اقدامات لازم برای جلوگیری از این روند را به درستی انجام دهند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با حمایت از پرورش دهندگان بز در کشور می‌توانیم گامی مهم در جهت ارتقای جمعیت این دام در کشور انجام دهیم.

به گفته رجایی حرکت به سمت پرورش دام سنگین که به عنوان یکی از مهمترین حرکت‌های جهان نیز محسوب می‌شود انجام می‌شود اما متأسفانه هیچ حمایتی از پرورش دهندگان دام سبک صورت نمی‌گیرد که این موضوع نیازمند اصلاح و بازنگری است.

وی خاطرنشان کرد: البته وزارت جهادکشاورزی باید در خصوص کاهش جمعیت این دام در کشور پاسخگو باشد.

*سالانه 18 میلیون تن شیر بز در کشور تولید می‌شود

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای در ادامه سخنان خود به تولید سالانه 18 میلیون تن شیر بز در کشور اشاره کرد و افزود: شیر بز یکی از نیازهای انسان است که لازم است در این زمینه و پرورش بز در کشور و ارتقای جمعیت این دام اقدامات موثر انجام شود.

رجایی در بخشی دیگر از سخنان خود به قانون ذخایر ژنتیکی اشاره کرد و بیان داشت: قانون حفظ ذخائر ژنتیکی در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و منتظر رأی نهایی هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار