بودجه 1 میلیاردی دانشگاه شیراز برای استفاده از پایگاه های علمی

معاون پژوهشی دانشگاه شیراز گفت: دانشگاه شیراز همپای دیگر دانشگاه‌های مطرح جهان به‌سوی الکترونیکی شدن کتابخانه‌ها گام برمی‌دارد و در سال گذشته یک‌میلیون کتاب به هشت دانشگاه شیراز افزوده شد.
کد خبر: ۱۷۰۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹ 27 January 2016
تابناک فارس به نقل از فارس:احمد عریان بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دانشگاه مرکزی شیراز دارای 873 هزار و 710 کتاب الکترونیکی بوده و آمار استفاده از خدمات تأمین مدرک الکترونیکی در سال جاری به 10 هزار و 897 مورد رسیده است.

وی از وجود 15 دانشجوی نابینا عضو کتابخانه دانشگاه شیراز خبر داد و افزود: در دو سال گذشته 450 کتاب خط بریل برای دانشجویان نابینا مربوط به ادبیات و زبان تهیه شده، که از آن‌ها بهره‌مند شده‌اند.

معاون پژوهشی دانشگاه شیراز تصریح کرد: مرکز نشر دانشگاه شیراز سالی 40 کتاب علمی، یک‌هزار و 100 مقاله آی اس آی و یک‌هزار و 500 نشریه آی اس سی و تعدادی مقاله دیگر در زمینه‌های علمی، پژوهشی و ترویجی تولید و به چاپ رسانده است.

عریان بیان داشت: بیش از 14 میلیون مقاله از طریق 12 پایگاه آنلاین و 378 آفلاین قابل‌دسترسی دانشجویان در این دانشگاه قرار دارد که از جایگاه ممتازی نسبت به دیگر استان‌ها برخوردار است.

وی اضافه کرد: دانشگاه شیراز در سال آینده یک‌میلیارد تومان اعتبار معادل 210 هزار یورو برای استفاده از پایگاه‌های علمی و اطلاعاتی دانشجویان اختصاص می‌دهد که با اجرایی شدن آن پس از برجام گام مؤثری در افزایش توان علمی، تحقیقاتی و پژوهشی برداشته می‌شود.

معاون پژوهشی دانشگاه شیراز بیان داشت: 13 هزار و 251 پایان‌نامه دارای نسخه پی‌دی‌اف، 110 نسخه خطی، 13 هزار و 554 نفر عضو برای امانت منابع در کتابخانه‌های دانشگاه شیراز در دو سال گذشته و 3 هزار و 688 نشریه چاپی فارسی از دیگر فعالیت‌های این مجموعه علمی و پژوهشی بوده است.

عریان اظهار داشت: به کتابخانه دانشگاه شیراز با 26 هزار و 405 مترمربع فضای فیزیکی بیش از 50 هزار کتاب در زمینه‌های مختلف علمی، تحقیقاتی، پژوهشی و دیگر رشته‌ها اهدا شده است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه شیراز با داشتن یک‌هزار دانشجوی دکترا، کارشناسی ارشد و کارشناسی در سال بیش از 3 هزار پایان‌نامه ارائه می‌‌کند که نسبت به دیگر دانشگاه‌ها در این زمینه از جایگاه برتری برخوردار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار