سرمایه گذاری درهمدان نقشه دارمی شود

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان بهره‌گیری از پژوهش‌های دانشگاهی در توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری همدان ضروری دانست و گفت: نقشه راه سرمایه‌گذاری همدان تدوین می‌شود.
کد خبر: ۱۶۸۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲ 24 January 2016

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان بهره‌گیری از پژوهش‌های دانشگاهی در توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری همدان ضروری دانست و گفت: نقشه راه سرمایه‌گذاری همدان تدوین می‌شود.

به گزارش تسنیم ، سید ناصر محمودی  در نشست با اعضای هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا بر تاسیس مرکز پژوهشی در استان تاکید و اظهار داشت: در حوزه اقتصاد استان به دنبال توسعه حوزه پژوهشی بوده و در این راه ضمن دعوت از بخش خصوصی به دنبال بهره‌گیری از پژوهش‌های دانشگاهی هستیم.

وی با اشاره به اینکه هدف، استفاده از نظرات و ایده‌های نهادهای فرهنگی است، افزود: احصا معضلات و مشکلات اقتصادی، سرمایه گذاری، مالی و بانکی از طریق مرکز پژوهش مورد هدف بوده و نهادهای مرتبط باید در این زمینه کمک لازم را داشته باشند.

محمودی با بیان اینکه تمرکز استان بر روی سرمایه‌گذاری است، تصریح کرد: یکی از اهداف مهم در استان همدان تعریف و تدوین نقشه راه سرمایه‌گذاری است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر نیز موافقت نامه چهار نیروگاه هفت مگاواتی در استان همدان اجرایی شده است، اظهار داشت: شرایط حضور و فعالیت سرمایه‌گذاران در استان همدان تسهیل شده و امیدواریم بتوان ضریب جذی سرمایه‌گذاری در همدان را افزایش دهیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان خطاب به اعضای هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا گفت: در حوزه اقتصاد استان به دنبال استفاده از توانمندی حوزه علمی و پژوهش‌های علمی دانشگاهی هستیم و از نظرات و پیشنهادات این حوزه استقبال خواهیم کرد.

وی خواستار معرفی دانشجویان نخبه، پژوهش و پایان‌نامه‌های کاربردی به اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان شد تا بتوان در راستای توسعه سرمایه‌گذاری در همدان از از پایان‌نامه‌ها و ایده‌های دانشجویان استفاده شود.

عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه رشد و توسعه کشور نامتوازن است، گفت: حوزه دانشگاهی می‌تواند در فضای سرمایه‌گذاری استان حضور داشته و به کمک اقتصاد استان بیاید.

سعید عیسی زاده با بیان اینکه محیط کسب و کار استانی می‌تواند مورد بررسی و مقایسه بیشتری قرار گیرد تا شاخص های استانی مشخص شود، تصریح کرد: اگر مشورت جدی به سرمایه‌گذار داده شده و موانع به درستی شناسایی شود کمک بزرگی به حوزه سرمایه‌گذاری استان همدان می‌شود.

وی خواستار دخالت بیشتر و جدی‌تر حوزه دانشگاهی همدان در فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری شد و گفت: انتظار می‌رود نهادهای متولی در حوزه جذب سرمایه‌گذار ظرفیت مراکز آموزش عالی و دانشگاهی رو مورد استفاده قرار دهند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار