معاون سیاسی امنیتی مازندران:

مساجد بین راهی مازندران ساماندهی شوند

معاون سیاسی امنیتی مازندران گفت: مساجد بین راهی مازندران ساماندهی شوند.
کد خبر: ۱۶۸۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴ 23 January 2016

 به گزارش تابناک مازندران، عليرضا يونسي، در جلسه بررسي وضعيت مساجد استان با بيان اينكه مسجد مظهر تقدس، طهارت و پاكي و بندگي به درگاه خدا و محل عشق ورزي بندگان با خالق يكتااست، عنوان داشت: وضعيت مساجد با توجه به شأنيت نظام مقدس جمهوري اسلامي، برنامه ريزي و پيگيري شود.

 

وي با اشاره به اهميت ساماندهي وضعيت مساجد استان، بر لزوم ارائه برنامه مشخص پيرامون بازبودن مساجد شهري و روستايي استان در سه نوبت و يا بصورت شبانه روزي تاكيد كرد.

 

يونسي با اشاره به اينكه طي مكاتبات اداري به فرمانداران و بخشداران اعلام مي شود كه ساماندهي مساجد صورت گيرد، گفت: توسعه اقامه نماز جماعت و مشخص نمودن امام جماعت بويژه براي اقامه نمازجماعت صبح به همت اداره كل تبليغات اسلامي استان و با هماهنگي حوزه هاي علميه در مساجد استان انجام شود.

 

وي با بيان اينكه مسجد محل نشاط معنوي است، اظهار داشت: نگهداري و بازبودن مساجد بين راهي در محدوده شهرها براي اقامه نماز با همكاري اداره اوقاف و امورخيريه و مساعدت شهرداري ها صورت گيرد.

 

يونسي ادامه داد: مساجد بين راهي خارج از حوزه شهري نيز با اداره اوقاف و امورخيريه و مساعدت بخشداري ها و دهياري ها به مسافران خدمات دهي نمايند.

 

وي بر ضرورت بهره گيري از ظرفيت پايگاه هاي مقاومت بسيج در بهبود فعاليت مساجد تاكيد كرد و افزود: فعاليت هاي زيربنايي مساجد از طريق دفتر اموراجتماعي استانداري شناسايي و نواقص آن ضمن بررسي به همت فرمانداران رفع شود.

 

يونسي خواستار پيگيري جانمايي مساجد در شهرك هاي مسكوني شد و گفت: اداره كل راه و شهرسازي استان پيگير ايجاد مساجد در شهرك ها باشد.

 

نمازجماعت صبح در 106مسجد شهري و 121مسجد روستايي استان اقامه مي شود

 

حجت الاسلام ناصر شكريان، مديركل تبليغات اسلامي استان مازندران با اشاره به فعاليت سه هزار و 869مسجد در استان، گفت: نماز جماعت در 625مسجد شهري و 729مسجد روستايي مازندران اقامه مي شود.

 

وي با بيان اينكه نمازجماعت صبح در 106مسجد شهري و 121مسجد روستايي استان اقامه مي شود، يادآورشد: 201مسجد مازندران سه نوبت صبح، ظهر و عصر و مغرب و عشاء نمازجماعت اقامه مي دارند.

 

حجت الاسلام شكريان بر لزوم اقامه نمازجماعت صبح در مساجد تاكيد كرد وخواستار جانمايي نمازخانه در سواحل دريا و پارك هاي استان در ايام تابستان شد.

شبستان

 


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار