دیپلماسی ما دیپلماسی مبتنی بر بازدارندگی از گستاخی باشد

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: دیپلماسی ما باید یک دیپلماسی فعال با جنبه بازدارندگی نسبت به برخی گستاخی‌ها باشد.
کد خبر: ۱۵۸۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰ 06 January 2016
به گزارش تابناک از قزوین، داوود محمدی، با بیان اینکه امروز عربستان به عنوان یک بازیگر از طرف امریکا و اسراییل ثروت مسلمین را به حراج گذاشته است، اظهار کرد: آل سعود به دارایی‌های مسلمین لطمه وارد کرده و زیرساخت‌های کشورهای اسلامی را هدف گرفته است.

وی افزود: اگر جهان عرب این‌قدر اتحاد و اتفاق نظر دارند چرا در قبال رژیم صهیونیستی که قبله مسلمین را  اینگونه مورد تهاجم و تاخت و تاز قرار داده واکنشی نشان نمی‌دهند.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در موقعی که حکام جدید عربستان صعودی به زمامداری رسیدند مقام معظم رهبری یک تعبیر بسیار خوبی داشتند کهعهر چه میگذریم به عمق ژرف اندیشی ایشان بیشتر پی می بریم ، اظهار کرد: ایشان فرمودند یک عده جوان بی تجربه در راس حکومت عربستان فرا گرفتند .

وی عنوان کرد: این روزها مشاهده می‌کنیم که از سوی همین حکام جوان سلسله اقداماتی صورت گرفته که نشان از بی تجربگی خامی و سردرگمی آنها دارد.

محمدی با اشاره به حوادثی همچون  واژگونی جرثقیل در خانه کعبه و فاجعه مصیبت بار منا عنوان کرد: حمله به یمن نیز  این کشور را در عرصه بین‌المللی و داخلی با چالش روبرو کرده است.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 قانون اساسی تأکید کرد: فاجعه ضد انسانی و حقوق بشری شهادت روحانی مجاهد شیخ نمر لطمات سنگینی را به جامعه اسلامی وارد کرد و بعد از آن نیز در یک تصمیم عجولانه و غیر عقلایی تصمیم به قطع رابطه با ایران کرد .

وی بیان کرد: تمام این حوادث در چند مدت اخیر سلسله اقدمات زنجیره‌ای و به دنبال هم است که پازل بی‌‍تدبیری حکومت عربستان را تکمیل میکند.

محمدی با بیان اینکه قطعا این اقدام عجولانه بیشترین آسیب را به عربستان وارد خواهد کرد، گفت: ایران یک کشور غنی و پهناور در منطقه است که حتی برخی کشورهای بزرگ در منطقه سیاست‌های خود را با ایران منطبق می‌کنند.

وی با بیان اینکه نتیجه این اقدامات به ضرر دولت سعودی خواهد بود،  اظهار کرد: برنده اصلی این بازی کسی جز امریکا و اسراییل نخواهد بود و دود این اشتباهات نیز به چشم جهان اسلام خواهد رفت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: اگر جهان عرب این‌قدر اتحاد و اتفاق نظر دارند چرا در قبال رژیم صهیونیستی که قبله مسلمین را  اینگونه مورد تهاجم و تاخت و تاز قرار داده واکنشی نشان نمی‌دهند.

وی همچنین با اشاره به تبعیت چند کشور عربی در قطع رابطه با ایران نیز عنوان کرد: این کشورها از ریال‌های عربستان ارتزاق می شوند و قطعاً این مواضع دور از انتظار نبود ولی در بلند مدت این کشورها بازنده اصلی خواهند بود .

محمدی بیان کرد: و ایران به لحاظ موقعیت سوق الجیشی، منابع زیرزمینی به لحاظ تحرک بین المللی در جایگاهی است که کشورهای بزرگ  اروپایی در صف ارتباط با آن هستند.

وی در پایان یادآور شد: دیپلماسی ما باید یک دیپلماسی فعال با جنبه بازدارندگی نسبت به برخی گستاخی ها باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار