نائب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس خواستار شد:

اقدام متناسب دستگاه دیپلماسی کشور نسبت به اقدامات اخیر آل‌سعود

نائب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: دستگاه دیپلماسی کشورمان باید در برابر این حرکات مغرضانه عکس العمل قاطع و جدی نشان دهد و اگر ما در مقابل آنها موضع انفعالی داشته باشیم گستاختر خواهند شد.
کد خبر: ۱۵۷۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹ 04 January 2016
به گزارش تابناک از قزوین، داود محمدی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی درباره اعدام شیخ مجاهد آیت الله نِمر اظهار کرد: رفتارهای امروز سران آل سعود نشاندهنده سردرگمی آنها در حکومت داری است که آنها را با سرعت بیشتری به سمت سراشیبی سقوط هدایت خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: امروز فرمایش رهبری بیشتر برای همه جهانیان به اثبات می‌رسد که فرمودند:” یک عده جوان ناپخته در رأس حکومت عربستان سعودی قرار گرفته‌اند که با تصمیمات نادرست خود این کشور را به ورطه نابودی می‌کشانند.”

این کارشناس سیاسی اذعان کرد: در این سال‌های اخیر اقدامات نابخردانه‌ای چون واژگونی جرثقیل در خانه خدا، جان باختن حجاج در سرزمین منا و امروز نیز که با اعدام این روحانی فقیه، نشان دادند در اوج بی‌تدبیری و ناشایستگی قرار گرفته‌اند.

نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ادامه داد: امروز با شهادت شیخ نِمر در کشور عربستان حرکت‌های خودجوش مردمی شکل می‌گیرد که خون این شهید بزرگوار دودمان آنها را برباد می‌دهد.

وی ابراز کرد: در عرصه‌های بین المللی نیز هم اکنون عربستان در گرداب‌های زیادی گرفتار شده‌اند و تلاش آنها برای خروج از این شرایط امکانپذیر نیست.

محمدی عنوان کرد: معتقدم با این سردرگمی امروز عربستان به زودی آثار این حرکات غیرعقلایی خود را می‌بینند.

وی درباره موضع گیری دستگاه دیپلماسی کشور درباره اعدام شیخ نمر، تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی کشورمان باید در برابر این حرکات مغرضانه عکس العمل قاطع و جدی نشان دهد و اگر ما در مقابل آنها موضع انفعالی داشته باشیم گستاختر خواهند شد.

این نماینده مجلس بیان کرد: سران سعودی در فاجعه منا نیز با یک نهیب رهبری عقب نشینی کردند آنها در عمل ثابت کرده‌اند برخورد نرم و منعطفانه با آنها جواب نمی‌دهد و باید با آنها قاطعانه برخورد کرد.

وی در پایان گفت: دستگاه دیپلماسی کشورمان باید با اقدام متناسب که زمینه بازدارندگی داشته باشد جسارت‌های عربستان به مسلمانان، را پاسخگو باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار