شایعه انتخاباتی بخش شدن روستاهای کردنشین

فرماندار خلخال گفت: مخالفت یا موافقت بنده تاثیری بر این موضوع ندارد و تشکیل بخش برای روستاهای کردنشین خلخال فاقد موضوعیت بوده و شایعه انتخاباتی است.
کد خبر: ۱۵۵۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶ 01 January 2016

علی نظری‌ شیخ‌ احمد با اشاره به برگزاری نشست با نخبگان و سرآمدان شهرستان خلخال در چند هفته گذشته و سوء بردا‌شت یک عده از اهالی از مخالفت وی با بخش شدن روستاهای کرد‌نشین در این نشست اظهار کرد: مخالفت یا موافقت بنده تاثیری بر این موضوع ندارد و تشکیل بخش برای روستاهای کردنشین خلخال فاقد موضوعیت بوده و شایعه انتخاباتی است و نامزدهای انتخابات از دادن وعده‌هایی که تحقق آنها امکان‌پذیر نیست، خوداری نمایند.

وی گفت: منظور ما این بوده که تلاش‌های مسئولان دولت قبلی به دلیل فقدان شاخص‌های جمعیتی به نتیجه نرسیده و این مخالفت با بخش شدن این هموطنان در روستاهای کردنشین به معنی مخالفت با توسعه و آبادانی نیست بلکه بنده پیگیر امور‌ و عمران و آبادانی این روستاها نیز هستم.

فرماندار خلخال افزود: موضوع بخش شدن روستاهای کردنشین با عنوان بخش شاطرانلو مصرف تبلیغاتی و انتخاباتی دارد و تحقق آن به دلیل فقدان حداقل شرایط لازم و مغایرت با قانون تقسیمات کشوری امکان‌پذیر نیست.

نظری‌شیخ‌احمد بیان کرد: هم‌اکنون بخش مرکزی خلخال ۶۱ روستا دارد که ۱۶ روستا به طرف شمال استان در محدوده حوزه استحفاظی شهرستان خلخال کردنشین بوده و تعدادی از این روستاها فاقد سکنه و یا حداکثر چند خانوار دارد.

رئیس شورای تامین شهرستان خلخال گفت: ما وظیفه خدمت‌رسانی به این مردم را داریم که مردم روستاهای کردنشین هم‌اکنون به عینه خدمات دولت تدبیر و امید را با آغاز گازدار کردن دورترین روستا مشاهده می‌کنند که این فقط بخشی از خدمات دولت تدبیر و امید در روستاهای خلخال است.

این مسئول گسیل خدمات به روستاها را الزامی دانست و ادامه داد: در تلاش‌ هستیم در کنار گسیل خدمات منبع درآمد و اشتغالزایی را نیز در روستاها فعال کنیم و با این کار تثبیت جمعیت در شهرستان انجام شده و مهاجرت معنایی نخواهد داشت.

رئیس شورای تامین شهرستان خلخال تصریح کرد: تا پایان سال ۹۶ دیگر روستایی بدون گاز در شهرستان خلخال وجود نخواهد داشت و دولت در تلاش است تا با بهره‌گیری از توان اجرایی و عملیاتی خود در کنار توسعه روستاها، فعال کردن بخش تولید و کشاورزی، مشکلات جوانان و اقشار مختلف روستایی را حل کند.

وی در خاتمه با اشاره به حساسیت ایام انتخاباتی از رسانه‌ها خواست با در نظر گرفتن حساسیت های موجود در انعکاس اخبار دقت کافی داشته باشند و سایر رسانه‌‌‌‌ها نیز از انعکاس برداشت و تصور خود به عنوان خبر به طور جد خود‌داری کنند.

فرماندار خلخال در پایان گفت‌وگوی خود با فارس اظهار کرد: نامزدهای ‌مجلس در شهرستا‌ن‌های خلخال و کوثر نیز به توصیه وزیر‌ کشور عمل کنند‌ و در جلسات انتخاباتی خود قول تقسیمات کشوری ندهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار