برگزاری دوره آموزشی آشنایی با فرهنگ دریا برای دانش آموزان قشم

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم گفت: دوره آموزشی آشنایی با فرهنگ دریا و دریانوردی با برنامه های جانبی همچون بازدید از بنادر مسافری و تجاری برای دانش آموزان این شهرستان برگزار می شود.
کد خبر: ۱۵۱۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳ 26 December 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، سید باقر موسوی با بیان اینکه این دوره ها با هدف گسترش فرهنگ دریا محور برگزار می شود، افزود: نخستین دوره آموزشی در قالب یک دوره یک روزه سفر دریایی در قشم اجرا شد.

وی اضافه کرد: دانش آموزان در این دوره یک روزه با بنادر مسافری، نحوه کار در این بنادر، مراحل سوار شدن مسافران به شناورها، نحوه همکاری با پرسنل بندر شامل نیروهای گارد، گمرک و تردد جهت سهولت در کار مسافران آشنا شدند.

موسوی ادامه داد: دانش آموزان علاوه بر آشنایی با انواع شناورهای مسافری و سمت های پرسنل یک شناور، نحوه کمک و همکاری با آنان را در شرایط اضطراری تمرین کردند.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم، آشنایی دانش آموزان با وسایل ایمنی موجود در شناورها و نحوه استفاده از جلیغه نجات، حلقه و کپسول آتش نشانی را از دیگر بخش های این دوره یک روزه اعلام کرد.

موسوی اظهار کرد: آشنایی دانش آموزان با نتایج آلودگی دریاها و مبارزه با این پدیده، از دیگر برنامه هایی بود که در این دوره آموزش داده شد.

وی با بیان اینکه دوره آموزشی آشنایی با فرهنگ دریا و دریانوردی برای دانش آموزان قشم در گام نخست برای دانش آموزان دختر دوره ابتدایی در بندر شهید ذاکری این جزیره برگزار شد، افزود: بر اساس برنامه ریزی، از این پس این دوره ها برای تمام مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان هر دو هفته یک بار برگزار می شود.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار