کد خبر: ۱۴۲۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱ 09 December 2015

دبیر دهمین جشنواره سوگواره وفا در البرز گفت: از بین 30 گروه شرکت کننده 4 گروه رتبه برتر اجرا در این جشنواره استانی را به خود اختصاص دادند.

حسین زود بین روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: داوری این جشنواره را 4 نفر از استادان هنر نمایشی کشور بر عهده داشتند که از بین آثار ارسالی به دهمین دبیر خانه جشنواره، 12 اثر به بخش نهایی اجرا راه یافت.

وی اظهار کرد: فراخوان، داوری، ارزیابی و اجرای این جشنواره استانی در شهرستان ساوجبلاغ همزمان با شروع ماه محرم آغاز شده که امروز اختتامیه آن در فرهنگسرای امام علی (ع ) در هشتگرد در حال برگزاری است.

وی با اشاره به بخش های مختلف اجرا در دهمین جشنواره سوگواره وفا در البرز خاطر نشان شد: در این جشنواره 23 نفر در نقش های امام خوان ، بچه خوان ، زنانه خوان ، مخالف خوان و موسیقی خوان به عنوان برتر شناخته شدند.

زودبین بیان کرد: این افراد به عنوان گروه منتخب تعزیه خوان البرز برای اجرای تعزیه در مناطق استان در مناسبت های مذهبی مختلف به ویژه ماه محرم برگزیده شدند.

وی ادامه داد: در آئین اختتامیه استانی سوگواره وفا با حضور مسوولان و هنرمندان کشوری و استانی از نفرات برتر تجلیل می شود.

وی ترویج فرهنگ عاشورایی به زبان هنر نمایشی تعزیه که قدمت کهنی در تاریخ ایران دارد به نسل امروز، شناسایی تعزیه خوانان برتر استانی و تشویق فعالان در این هنر در راستای حفظ این هنر ماندگار معنوی را دل و اذهان عموم را از اهداف مهم این جشنواره برشمرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار