انجام 15میلیون جوجه‌ریزی درهمدان

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: از ابتدای سال تا پایان آبان ماه 15 میلیون و 500 هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان همدان انجام شده است.
کد خبر: ۱۴۲۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶ 09 December 2015

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: از ابتدای سال تا پایان آبان ماه 15 میلیون و 500 هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان همدان انجام شده است.

به گزارش فارس ؛ محمد نظرپور با بیان اینکه از ابتدای سال تا پایان آبان ماه 15 میلیون و 500 هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان همدان انجام شده است، اظهار کرد: بیشترین جوجه‌ریزی در آبان ماه بوده است.

وی با بیان اینکه 2 میلیون و 250 هزار جوجه‌ریزی در آبان ماه امسال در استان همدان انجام شده است، افزود: این میزان نسبت به آبان ماه سال گذشته 16 درصد افزایش داشته است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: آبان ماه سال گذشته یک‌میلیون و 800 هزار جوجه‌ریزی در استان همدان انجام شد.

وی با تأکید بر اینکه بر اساس سهمیه‌ مشخص شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی باید ماهیانه جوجه‌ریزی در حد مشخصی باشد، ادامه داد: سقفی که برای جوجه‌ریزی به سازمان جهاد کشاورزی اعلام شده را به تشکل‌ها اعلام کرده‌ایم و سهم هر مرغداری مشخص است.

نظرپور افزود: بر این اساس مرغدار به تعاونی مراجعه می‌کند و تعاونی براساس نیاز جوجه‌ریزی واحد که اعلام شده، اجازه جوجه‌ریزی می‌دهد که سقف جوجه‌ریزی در ماه‌های مختلف متفاوت است.

وی با بیان اینکه تلفات جوجه‌ریزی بستگی به شرایط واحد دارد، افزود: میانگین تلفات مرغداری‌ها در استان همدان زیر 9 درصد است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه 21 واحد پرورش مرغ مادر در استان همدان با ظرفیت 500 هزار قطعه وجود دارد، بیان کرد: هم اکنون همه واحد‌های پرورش مرغ فعال نیستند زیرا تولید کشور در جوجه‌ریزی بیشتر از نیاز است.

وی بیان کرد: 21 واحد مرغ مادر توان تولید 60 میلیون تخم مرغ نطفه‌دار را دارند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار