رونمایی از86 نشریه علمی، فنی و پژوهشی

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش و منابع طبیعی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: همزمان با هفته پژوهش و فناوری و برپایی نمایشگاهی در این حوزه رونمایی از 86 نشریه علمی، فنی و پژوهشی انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۴۰۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۸ 06 December 2015

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حسین کربلایی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری در اردبیل اظهار کرد:‌ تمرکز اصلی ما در ابعاد پژوهشی رسیدن به یک شرایط مطلوب در ارائه خدمات پژوهشی، فنی و مهندسی است تا بتوانیم به صورت مناسب و مطلوب برای آینده توسعه کشاورزی استان اردبیل درست،‌ منطقی و با برنامه‌ریزی صحیح اقدامات و فعالیت‌ها را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه این هفته فرصتی مناسب است تا انتقال یافته‌های مراکز تحقیقاتی به مراکز تولیدی اجرایی شده و انتخاب پژوهشگر برتر نیز در بخش کشاورزی انجام شود، گفت: توجه به تجاری‌سازی محصولات جدید و تغییر الگوی کشت با معرفی برنامه‌های توسعه‌ای در این بخش جزو اهداف ماست.

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش و منابع طبیعی سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل یادآور شد: این نمایشگاه فرصتی است تا ما یافته‌های خودمان را به نمایش بگذاریم به طوری که در مدت برگزاری این نمایشگاه از چندین محصول جدید تولید‌شده کشاورزان استان اردبیل و حوزه علم، فناوری و تحقیقات رونمایی خواهد شد.

کربلایی بیان کرد: ‌در این هفته از 86 نشریه علمی، فنی و پژوهشی به همراه یک کتاب رونمایی خواهیم کرد که محوریت تالیف این کتاب بحث توجه دادن زارعان به آفات انباری است.

این مسئول با بیان اینکه در تولید سیب‌زمینی نیز روش جدید کشت با استفاده از فعال کردن باکتری‌های فعال و سیستم هواکشت مورد رونمایی و توجه قرار گرفته است، ادامه داد:‌ با استفاده از این فناوری می‌توانیم مینی‌تیوبر‌های جدیدی را تولید کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش و منابع طبیعی سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل به برپایی کارگاه‌های آموزشی متعدد در این حوزه اشاره کرد و گفت: یکی از این کارگاه‌های کاربردی و موثر مربوط به کارگاه مولکولی و همچنین مبارزه بیولوژیکی با آفات نباتات است که محصول دستاورد حوزه تحقیقات، پژوهش و فناوری جهادکشاورزی استان است.

کربلایی یادآور شد: ما در تولید بذور جدید گندم آبی، ‌دیم و همچنین چغندرقند و حوزه گیاهان دارویی و علوم دامی به نتایج خوبی دست پیدا کردیم و امیدواریم با استفاده از برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های توسعه‌ای در این بخش بتوانیم اهدافمان را بیش از هر زمان دیگر تحقی بخشیده و به آن جامعیت بدهیم.

وی با قدردانی از همراهی و پشتیبانی کامل عدیل سروی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در حمایت از بخش تحقیقات،‌ آموزش و ترویج تصریح کرد:‌ ما اخیرا ارقام جدید کشت گندم در مناطق دیم‌خیز استان را معرفی کردیم و برای آن از مرکز تحقیقات وزارت جهادکشاورزی نشان سه ستاره دریافت کردیم.

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش و منابع طبیعی سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل نمونه این ارقام را رقم هشترود ‌و همچنین رقم پیشگام و مروارید اعلام کرد و ادامه داد: ‌ما با معرفی و توصیه کشت این محصولات به زارعان تلاشمان بر این است تا زمینه و بستر مناسب توسعه بخش کشاورزی را به خوبی فراهم کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار