احداث ۱۰۰ ایستگاه پرورش ماهیان خاویاری در گیلان

کد خبر: ۱۳۹۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰ 05 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

گیل خبر نوشت: مجید نیکخوی امروز با اشاره به مهار آب‌های سطحی در گیلان اظهار کرد: تا پایان امسال ساخت چهار سد لاستیکی در استان به اتمام می‌رسد.

وی از بهره‌برداری از هفت سد لاستیکی تا پایان سال آینده در گیلان خبر داد و افزود: در مجموع ۱۱ سد لاستیکی در استان به بهره‌برداری می‌رسد و در جلوگیری از پیشروی آب شور دریا در خشکی تاثیرگذار است.

نیکخوی با تاکید بر کسب درآمد از مواهب طبیعی، بیان کرد: رودخانه موجودی زنده است و اگر از آن بهره‌برداری غیر اصولی داشته باشیم عصبانی می‌شود.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گیلان وجود پیچ در رودخانه‌ها را در کاهش سرعت آب تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: سرعت آب در مسیر حرکت با برخورد با کناره رودخانه کاهش پیدا می‌کند و موجب جلوگیری از وقوع سیل می‌شود.

وی به اهداف و برنامه‌های شرکت آب منطقه‌ای گیلان در بهره‌برداری از رودخانه‌ها اشاره کرد و گفت: در گام نخست ۱۰۰ ایستگاه پرورش ماهیان خاویاری در انتهای ۵۴ رشته رودخانه گیلان در حال آماده‌سازی است.

نیکخوی با بیان اینکه احداث ایستگاه‌های پرورش ماهیان خاویاری با فراخوان جذب سرمایه‌گذار انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: تمهیدات تامین آب برای بهره‌برداری از ایستگاه‌های پرورش ماهیان خاویاری در گیلان اندیشیده شده است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گیلان از بهره‌برداری ۱۲ میلیارد تومانی از یک استخر پرورش ماهیان خاویاری در تالش خبر داد و یادآور شد: شش سال گذشته اجرای طرح پرورش ماهیان خاویاری در زمینی به مساحت دو هکتار در منطقه «قروق» اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه ساخت نیروگاه آبی از اهداف اصلی شرکت آب منطقه‌ای گیلان در بهره‌برداری از آب رودخانه‌هاست، اظهار کرد: اجرای برنامه مذکور مازاد بر برنامه‌های ابلاغی از طرف وزارت نیرو است و تلاش می‌کنیم منابع قابل توجهی آورد مالی برای استان داشته باشیم.

نیکخوی به بارندگی سالانه ۱۴ میلیارد متر مکعبی باران در گیلان اشاره کرد و افزود: سالانه هشت میلیارد متر مکعب آب باران در استان تبخیر و تعریق می‌شود.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه سالانه امکان مدیریت شش میلیارد متر مکعب آب باران در استان وجود دارد، تصریح کرد: مهار مقدار آب مذکور برای مصارف شرب، صنعت، کشاورزی، محیط زیست و … حائز اهمیت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار