مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان:

بیش از یکهزار مددجوی آذربایجان شرقی در دوره های کارآفرینی شرکت کردند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی با اشاره به نقش کارآفرینی در ریشه کنی فقر و نیازمندی در جامعه گفت: یک هزار و 35 مددجوی این استان در دوره های کارآفرینی شرکت کردند.
کد خبر: ۱۳۸۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱ 03 December 2015
  به گزارش تابناک تبریز از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی،'حسین دشتی' روز پنجشنبه افزود:این کلاس های آموزشی در قالب 15 دوره در 8 ماهه نخست سال جاری برگزار و به شرکت کنندگان گواهینامه پایان دوره آموزشی اعطا شد.
وی افزود: مددجویان پس از دریافت گواهینامه مهارت کارآفرینی می توانند جهت اخذ وام خوداشتغالی به کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مراجعه کنند.
وی گفت: کارآموزان از 50 تا 150 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی با نرخ سود چهار درصد دریافت می کنند.
وی افزود: شهرستان تبریز با 300 مددجو، بیشترین تعداد شرکت کننده در دوره های کارآفرینی را به خود اختصاص داد.
وی هدف از برگزاری این دوره ها را افزایش آمادگی در کارآموزان به منظور ایجاد اشتغال و تزریق روحیه خودباوری و خود اتکایی عنوان کرد.
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه آموزش بستر اشتغال پایدار مددجویان تحت حمایت این نهاد را فراهم می کند، افزود: این دوره ها با همکاری جهاد دانشگاهی و مراکز کارآفرینی استان برای مددجویان و به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاه و افراد جویای کار برگزار شد.
بر اساس سرشماری سال 1390 هجری شمسی حدود سه میلیون و 750 هزار نفر در آذربایجان شرقی سکونت دارند و 69 هزار خانوار به تعداد 135هزار مددجو، تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار