تهیه طرح جامع سیما و منظر شهری

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تهیه طرح جامع سیما و منظر شهری برای کلیه شهرهای استان اردبیل را در برنامه کاری خود داریم.
کد خبر: ۱۲۷۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۷ 11 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، خلیل محبت‌خواه پس از بازدید از پروژه‌های شهرستان مشگین‌شهر در جلسه بررسی برنامه‌های راه و شهرسازی در این شهرستان اظهار کرد: با توجه به بافت تاریخی مشگین‌شهر و سوابق فرهنگی این شهر مقرر شد مدیریت شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان نسبت به عقد قرارداد با مشاور جهت طراحی طرح جامع سیما و منظر شهری مشگین‌شهر اقدام کند.

وی افزود: تهیه طرح جامع سیما و منظر شهری برای کلیه شهرهای استان را در برنامه کاری خود داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: خوشبختانه در مشگین‌شهر کارهای خوبی در بخش راه و شهرسازی انجام شده و تلاشمان این است که این خدمت به مردم همچنان تداوم داشته باشد.

محبت‌خواه بیان کرد: راه، محور توسعه یک شهرستان است و با توجه به اینکه مشگین‌شهر وسیع‌ترین شهرستان استان است تلاش راه و شهرسازی نیز خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به مردم منطقه است.

این مسئول یادآور شد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید نسبت به تامین اعتبار پروژه‌هایی که بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند اقدام شود تا سریعا به اتمام برسند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به بهسازی راه‌های روستایی این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: راه و شهرسازی طبق برنامه عملیات بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی بالای 50 خانوار را انجام می‌دهد و در صورتی که بخشداران، دهیاران و اهالی روستا نسبت به آماده‌سازی راه روستای خود اقدام کنند راه و شهرسازی نیز نسبت به تحویل قیر رایگان اقدام خواهد کرد.

محبت‌خواه یادآور شد: راه‌های روستایی جهت استفاده اهالی و با مشخصات خاص طراحی می‌گردد و بعضا عبور و مرور ماشین‌آلات سنگین معادن اطراف با تناژهای بالا و نامتقارن به این جاده‌ها آسیب جدی می رساند که باید در این خصوص با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.

وی با تاکید بر استفاده از توان خیرین در تکمیل و ساخت راه‌های شهرستان افزود: استفاده از توان اشخاص خیر و موسسات خیریه در زیرسازی پروژه‌ها و انجام روکش آسفالت از طرف راه و شهرسازی جزو برنامه‌های اصلی این اداره کل است.

محبت‌خواه به نقاط حادثه‌خیز محورهای مواصلاتی شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: علی‌رغم حذف نقاط حادثه‌خیز در این جاده‌ها، برخی نقاط همچنان به طور کامل ایمن نیستند و سعی می‌کنیم علاوه بر ارتقای مشخصات راه‌های شهرستان، نسبت به آشکارسازی این نقاط با تابلوهای فسفری و چراغ‌های چشمک‌زن و در صورت لزوم با ایجاد سرعت‌گیر اقدام کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در خصوص مسکن‌های مهر شهرستان مشگین‌شهر گفت: محوطه‌سازی این شهرک به عهده تعاونی‌ها است که تاکنون انجام نشده و مقرر شد راه و شهرسازی نسبت به تسطیح محوطه مسکن مهر اقدام کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار