ارتفاعات روستای سیجان بذرپاشی شد

کد خبر: ۱۲۷۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵ 11 November 2015

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز از کپه کاری و بذرپاشی ارتفاعات روستای سیجان شهرستان کرج خبرداد.

مهدی فتحی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این عملیات با همکاری همیاران طبیعت، شورا، سازمان های مردم نهاد و جوامع محلی همچون انجمن کوهنوردان ایران با هدف حفظ پوشش گیاهی این منطقه انجام شد.

وی افزود: پس از رخداد سیل اخیر در روستای سیجان و مشاهده آثار مخرب آن؛ جوامع محلی، اعضای بسیج و همیاران طبیعت این روستا برآن شدند که برای حفظ آب و خاک خود گامی اساسی در جهت بهبود و احیای پوشش گیاهی منطقه خود بردارد.

وی اظهار داشت: از بین رفتن پوشش گیاهی و فرسایش شدید خاک در روستای سیجان از جمله عوامل مهم در حادثه سیل اخیر گزارش شده که در پی چرای بی رویه دام، و برداشت غیر اصولی از سبزی ها و گیاهان کوهی به وسیله افراد غیر بومی، خشکسالی و کم آبی به ویژه در ارتفاعات و بارش های ناگهانی و رگباری رخ داده است.

فرضی گفت: بنابر درخواست جوامع محلی، کارشناسان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ضمن بازدید از منطقه و بررسی پوشش گیاهی آن، با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی، اجتماعی، اکولوژیکی و ادافیکی منطقه، نسبت به در اختیار گذاشتن بذور گونه های مرتعی (بروموس، جاشیر و آگروپایرون) و جنگلی (تنگرس) به همراه دستورالعمل کپه کاری و غنی سازی جنگل با بذر در عرصه های جنگلی اقدام نمود.

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت حفظ آب و خاک، احیای پوشش گیاهی و پیشگیری از فرسایش خاک، این اقدام مردمی، در روز جمعه 22 آبانماه نیز در ارتفاعات روستا انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار