کنترل ورود و خروج مرغ به مازندران ضروری است

مدیر امور دام معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: به منظور افزایش ایمنی، کنترل ورود و خروج مرغ به مازندران ضروری است.
کد خبر: ۱۲۵۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۹ 08 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، علیرضا عطایی‌نژاد ظهر امروز در نشست توسعه و برنامه‌ریزی استانداری مازندران گفت: در سال گذشته بیماری‌های مرغی و افزایش تولید به دلیل عدم صادرات، مشکلات زیادی را برای مرغداران ایجاد کرد.
وی شیوع برخی بیماری‌ها را مشکل جدی مرغداران دانست و افزود: با توجه به ارتباط‌هایی که با دیگر استان‌ها وجود دارد شیوع بیماری با توجه به تولید بالای مازندران در تولید، کشور را دچار مشکل می‌کند.
مدیر امور دام معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: باید شرایط قرنطینه را در استان جدی بگیریم و خودروهای حامل مرغ استان‌های دیگر در میانه راه کنترل شود.
وی افزود: خودروهای حمل مرغ به تهران و دیگر استان‌ها باید در مراکز بین راهی شستشو و ضدعفونی شده و در این اقدام راهنمایی و رانندگی هم همکاری کند.
عطایی‌نژاد اظهار کرد: شنیده شده برخی از واحدهای مرغداری دیگر استان‌ها مرغ‌های تخمگذار را به روستاهای مازندران به فروش می‌رسانند که باید از این اقدامات جلوگیری شود.
وی افزود: مدیران واحدهای مرغداری شرایط قرنطینه واحد مرغداری را سخت کنند.
این مسئول گفت: موضوع جوجه‌ریزی کنترل شد و باید همه نکات ایمنی توسط مرغداری داخل استان رعایت شود تا نکات ایمنی خارج استان و بین استانی و آنچه مربوط به مسئولان کشور می‌شود را از دولت بخواهیم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار