سرانجام تشکیل اتاق فکر در مازندران

عضو کابینه شهید رجایی و چهره ماندگار مازندرانی، مامور تشکیل اتاق فکر مازندران برای سرانجام تشکیل این اتاق سخن گفت.
کد خبر: ۱۲۵۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷ 08 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، "سید باقر سخائی" از مدیران ارشد ملی است که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در مسئولیت‌های مختلف در داخل و خارج از کشور حضور داشته و از همه مهمتر اینکه وی چهره ماندگار ملی و عضو کابینه شهید رجایی نیز بوده است.
در آخرین گفت‌وگویی که ایسنا از وی منتشر کرده بود سخایی به عنوان چهره ماندگار مازندرانی و اهل شهرستان فریدونکنار خواستار تشکیل کارگروه و اتاق فکر توسعه استان مازندران شده بود.
وی معتقد بود که مازندران دارای توانمندی و پتانسیل‌های بالایی است و باید از این توانمندی برای توسعه استان بهره گرفته شود.
سخایی در گفت‌وگویی با ایسنا نقطه نظرات خود را پیرامون پیشنهاد مربوط به تشکیل اطاق فکر در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها چنین ارائه داد.
وی با اشاره به اینکه در جلسه‌ای که از سوی استاندار مازندران با حضور شریعتمداری معاون رئیس‌جمهور و جمعی از مقامات و مشاهیر استان در محل ساختمان ریاست جمهور برگزار شد، به اینجانب پیشنهاد تشکیل اطاق فکر از مشاهیر و نخبگان استان به ویژه افرادی که تجربه کار بین‌المللی و فعالیت برون مرزی دارند دادم.
سخایی با بیان اینکه بنده با توجه به تجربه‌ای که از عضویت در چندین اطاق فکر در کشور دارم، پیشنهاد کردم از تجربیات و اندیشه‌های افرادی که سال‌ها در مسئولیت‌های مختلف در داخل و خارج از کشور فعالیت داشته‌اند بهره‌برداری شود، عنوان کرد: به عقیده من این افراد سرمایه ارزشمند کشور و به پیشرفت کشور به ویژه استان خود علاقه‌مند هستند و با آشنایی که با افراد و سرمایه‌گذاران مقیم خارج دارند می‌توانند نقش خوبی در جذب سرمایه‌گذار و سرمایه‌های خارجی ایفا کنند.
وی یادآور شد: با توجه به تحولاتی که در کشور پس از توافق هسته‌ای و قطعنامه 2231 ایجاد شد علاقه‌مندی به سرمایه‌گذاری در ایران مخصوصاً از سوی ایرانیان مقیم خارج از کشور افزایش خواهد یافت و استانداری‌ها می‌توانند از چنین فرصت پیش آمده بهره‌برداری لازم بعمل آورند.
سفیر اسبق قطر، تونس و امارات در پاسخ به این سوال که آیا بستر جذب سرمایه‌گذاری را در اسـتان فراهم می‌بینید؟ تصریح کرد: در حال حاضر خیر، ولی در این راستا باید گشایش اقتصادی شود و شایسته است به صورت محدود حق مالکیت نسبتاً دراز مدت را در مناطق خاص با اولویت به سرمایه‌گذاران خارجی به ویژه سرمایه‌گذاران کشورهای مسلمان حوزه خلیج‌فارس و مخصوصاً ایرانیان مقیم خارج از کشور تعریف کنیم.
وی با اشاره به اینکه بنده در زمان مسئولیت سفارت در کشورهای عربی به کرات با این گونه پیشنهادات از سوی آنان مواجه بودم و اکنون که پس از مذاکرات هسته‌ای فضای خوبی در کشور ایجاد شده است من خوش‌بین هستم، ادامه داد: ما می‌توانیم با استفاده از تجربیات و مشورت‌های فکری افراد نخبه و چهره‌ها مشاهیر و مفاخر مقیم و غیر مقیم استان استفاده کرده و سیاست‌های تشویقی برای جذب علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در ایران و استان را مهیا کنیم.
سخایی با تاکید بر اینکه واقعیت این است که بسیاری ار مسایل در ارتباط با سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی نیست و برخی مشکلات مشهود استان، وابستگی زیادی به بودجه کلان ندارند، افزود: به عنوان مثال، پرداختن به نظافت شهری و اتخاذ سیاست‌های جذب توریسم، نظیر تجهیز مراکز اقامتی، آموزش مسئولین اماکن رفاهی و بین راهی و تجهیز مراکز درمانی برای جذب توریسم درمانی و بالاخره ایجاد مناطق آزاد تجاری به منظور تسهیل تردد و اقامت خارجیان و سرمایه‌گذاران خارجی، کار پیچیده‌ای نیست اکنون وقت آن رسیده است همه دست در دست هم دهیم به سهم خود در تعالی استان و کشور تلاش کنیم.
این نخبه مازندرانی در پاسخ به این سوال که به عنوان عضو کارگروه نظارت بر سند چشم انداز، عملکرد رسانه‌ها را در پیشبرد اقتصاد چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: بدون تردید رسانه‌ها نقش کلیدی در فرهنگ‌سازی، ایجاد الگوی مصرف و جذب سرمایه خارجی دارند؛ به نظر من در شرایطی که کشور نیاز به سرمایه‌گذاری به ویژه سرمایه‌گذاری خارجی دارد باید رسانه‌ها نگاه اولویت‌داری به این مساله داشته باشند و در این زمینه خبرگزاری ایسنا، می‌تواند پیشگام حرکت اقتصاد مقاومتی برای بسترسازی در جذب سرمایه‌گذاری خارجیان شود.
 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار