طرح تقویت بنیه علمی دانش‎‌آموزان کنکوری بوشهر

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: برای افزایش پذیرش دانش‌آموزان کنکوری استان بوشهر در دانشگاه‌های دولتی طرح تقویت بنیه علمی این دانش‌آموزان اجرایی شد.
کد خبر: ۱۲۳۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱ 03 November 2015
تابناک بوشهر: ناصر کرمی بعدازظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس آموزش و پرورش بخش ساحلی دلوار با بیان اینکه نام و آوازه دلوار برای همه شناخته شده است اظهارداشت: دلوار برای همه ما منطقه‌ای فوق العاده مهمی است زیرا ین منطقه میراث وارزش‌های گران سنگ  جاودانه‌ای  برای همه ما دارد .

وی با بیان اینکه نام دلوار تداعی کننده استقامت، دلیرمردی و شجاعت است تصریح کرد: امروز نام  دلوار برای همه مردم حتی کشورهای منطقه و جهان نامی آشناست زیرا دلوار تداعی کنند استقامت، مبارزه و سلحشوری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه دلوار جلوه مومنانه مردمی است که در برابر استعمار مقاومت  کردند افزود: این مردم نیکو سرشت  که مبارزه‌ای جانانه در برابر استعمار برای این کشور کردند نام و حماسه خود را در تاریخ جاودانه و ثبت کردند.

کرمی  با تاکید براین نکته که آموزش و پرورش پایه و اساس توسعه و پیشرفت است بیان کرد: راه سعادت و پیشرفت یک جامعه از توجه به آموزش و پرورش و رشد و تعالی فرزندانی فرهیخته می‌گذرد.

وی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات نظام آموزشی مجبور است برای دست یابی به اهداف آموزشی و پرورشی در زمینه مدیریتی تحولاتی ایجاد کند تا زمینه را برای استقرار اهداف و برنامه ریزی‌های مطلوب فراهم کند و در اصل تحول برای این صورت می‌گیرد تا نگرش‌ها به یکدیگر نزدیک‌تر شود.

مدیرکل آموزش وپرورش استان بوشهر افزود: دردنیای امروز همگی بر این باورهستند که نیروی انسانی مبنای توسعه همه جانبه و پایدار است.

کرمی با بیان اینکه توجه به تعلیم و تربیت با مشارکت خانواده‌ها محقق می‌‎شود بیان کرد: باید حوزه تعلیم و تربیت به دغدغه همه خانواده‌ها و مردم و مسئولان تبدیل  شود تا بتوانیم به جایگاه مطلوب دست یابیم.

وی با تاکید بر توجه به امکانات مدارس در شهرها و روستاها افزود: باید جامعه متناسب با توقعات و نیازهای دانش آموزان چه در شهرها و چه روستاها امکانات فراهم شود .

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه  توجه به نیروی توانمند ةآموزشی در اولویت است تصریح کرد: ساخت ساختمان‌های مجلل و امکانات بروز در امر تعلیم و تربیت کار ساز نیست بلکه باید نیروی توانمند آموزشی مورد توجه باشد.

کرمی خاطر نشان کرد: تقویت فرهنگ همدلی و همزبانی بین فرهنگیان  با مردم و مسئولان  یک ضرورت  است که این مهم‌ترین سازکار برای تعالی آموزش و پرورش  است. 

وی استفاده از نظرات وپیشنهادات صاحب نظران در امر آموزش و پرورش مهم دانست و افزود: برنامه محوری باید سرلوح کار همه معلمان و مدیران مدارس باشد.

مدیرکل آموزش وپرورش استان بوشهر با تاکید بر اجرایی شدن سند بنیادین آموزش و پرورش گفت: توجه به نقشه راه که سند بنیادین آموزش و پرورش است باید مد نظر استاد، معلم و مدیران درمدارس برای پیشرفت بیشتر مد قرار گیرد.

کرمی افزود: آموزش و پرورش دنبال کار از پایه ابتدایی تا پایه خروجی متوسطه است که سطح آموزش ویاد گیری فرزندان این جامعه به حد مطلوب رسانده شود.

وی با اشاره به اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان کنکوری استان بوشهر بیان کرد: برای افزایش پذیرش دانش‌آموزان کنکوری استان بوشهر در دانشگاه‌های دولتی طرح تقویت بنیه علمی این دانش‌آموزان اجرایی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در این نشست ضمن معرفی حسین زارعی به عنوان رئیس جدید آموزش و پرورش دلوار تنگستان از خدمات  و تلاش‌های اکبری قدردانی کرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار