افتتاح‌دفترمطالعات‌وبرنامه‌ریزی‌آموزش‌ابتدایی‌مشهد

با حضور مسئولان استانی و کشوری دفتر فکر مطالعات و برنامه‌ریزی راهبردی آموزش ابتدایی افتتاح شد.
کد خبر: ۱۲۲۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸ 02 November 2015
سید جواد حسینی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مراسم افتتاحیه این دفتر در سخنانی، اظهار داشت: یکی از مواردی که در سند تحول بنیادین به آن اشاره شده دستیابی به حیات طیبه است.

وی تصریح کرد: با همین رویکرد منشور مشارکت آموزش و پرورش در خراسان رضوی تدوین شده که اعتقاد بر این است که ارتقا آموزش با مشارکت در بخش‌های مختلف اتفاق افتاده و باید بستر مناسب برای این موضوع ایجاد شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه کشورهایی مانند ژاپن رشد خود را مدیون توجه به آموزش و پرورش دوره ابتدایی هستند، خاطرنشان کرد: باید به این موضوع که آموزش و پرورش به صورت یک گفتمان اصلی در جامعه در بیاید اعتقاد پیدا کرده و ستادهای لازم برای دستیابی به آن را فراهم کرد.

حسینی با تأکید بر اینکه دوره ابتدایی از دوره‌هایی بسیار مهم و بنیادی در هویت سازی فرد است، تصریح کرد: برای موفقیت این دوره باید نظام تامین نیروی انسانی آن مترقی شده که جای خوشحالی دارد هم اکنون این موضوع در نظام جدید آموزش و پرورش کشور در حال تحقق است.

وی ایجاد ساختار مناسب برای دور هم چیدن حلقه‌های مشارکتی را یکی از اهداف افتتاح دفتر فکر، مطالعات و برنامه ریزی راهبردی معاونت آموزش ابتدایی عنوان کرد و اظهار داشت: امید می‌رود این مرکز بتواند گام مؤثری در بهبود وضعیت آموزش ابتدایی را به انجام برساند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار