در نشست شورای پدافند غیرعامل استان اردبیل عنوان شد؛

آگاهی مردم از پدافند غیرعامل نیاز جامعه پرخطر امروز است

استاندار با بیان اینکه در مجموع می توان گفت که پدافند غیرعامل به نوعی با تمام کارهای روزمره زندگی مردم در جامعه کنونی مرتبط می باشد اظهار کرد: اشکال و زمینه های خطرها و ناامنی ها به اندازه ای زیاد و اغلب در ظاهر پنهان هستند که می طلبد همه مردم و مدیران آگاهانه و هشیارانه در این زمینه عمل نمایند.
کد خبر: ۱۲۲۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰ 01 November 2015
استاندار اردبیل گفت : شیوه پرخطر زندگی پیچیده امروزی نیاز مردم جامعه را به آگاهی از پدافند غیرعامل دوچندان کرده است.

به گزارش تابناک اردبیل، مجید خدابخش ، در نشست شورای پدافند غیرعامل استان اردبیل افزود: پدافند غیرعامل، یک دانش گسترده با دامنه دربرگیری موضوع های گوناگون است و همه حوزه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه را شامل می شود.

وی با بیان اینکه در مجموع می توان گفت که پدافند غیرعامل به نوعی با تمام کارهای روزمره زندگی مردم در جامعه کنونی مرتبط می باشد اظهار کرد: اشکال و زمینه های خطرها و ناامنی ها به اندازه ای زیاد و اغلب در ظاهر پنهان هستند که می طلبد همه مردم و مدیران آگاهانه و هشیارانه در این زمینه عمل نمایند.

خدابخش با طرح مثال هایی از خسارات و تلفاتی که در نتیجه ناآگاهی و یا کم آگاهی مردم براثر حادثه های طبیعی متوجه جامعه می شود، خاطرنشان کرد: اغلب زمانی که چنین حوادثی اتفاق می افتند متوجه خسارات، تلفات و مشکل های ناشی از آنها می شویم.

وی مکان یابی، شیوه مناسب ساخت و برخورداری مراکز حساس امدادی از آمادگی لازم به هنگام بروز بحران را از موارد مهم مربوط به پدافند غیرعامل دانست و توجه به این موارد در شهرسازی، ساختمان سازی، راهسازی، مراکز تامین و انتقال انرژی و مانند آنها را مورد تاکید قرار داد.

استاندار اردبیل یادآوری کرد: در اکثر ساختمان های مربوط به مراکز عمومی مانند مدارس، دانشگاه ها و مانند آنها به موارد مهم ازقبیل شیوه تخلیه سریع ساکنان، جلوگیری از وقوع آتش سوزی، وجود گذرگاه های مناسب و عریض برای تردد خودروهای امدادرسان و نظایر آن در مواقع بروز حوادث توجه نشده است.

خدابخش اضافه کرد: بعضی موارد مربوط به پدافند غیرعامل پرهزینه و برخی زمانبر می باشند ولی در اکثر موارد با اندکی تفکر، آموزش و اهمیت دادن به موضوع و صرف هزینه های اندک قبل از آنکه یک پدیده منجر به بحران های جبران ناپذیر اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی شود می توان از بروز آنها پیشگیری نمود.

وی افزایش آگاهی و میزان حساسیت مردم در برابر انواع پدیده ها به واسطه آموزش همگانی را یک اصل مهم در زمینه پدافند غیرعامل دانست.
استاندار اردببل اظهار کرد : وظیفه همه ارگان ها حفظ جان، مال و تاسیسات عمومی و زیربنایی و نیز ارایه خدمات مطلوب به مردم است که باید با استفاده از دانش پدافند غیرعامل و فرهنگسازی آن در جامعه به تحقق بهتر این موضوع کمک نمود.

وی بیان کرد : اگر همه ارگان های ذیربط در حوزه کاری خودشان موارد مربوط به پدافند غیرعامل را جمع آوری و راه حل های منطقی را برای پیشگیری از آسیب ها و حوادث گوناگون و کاستن از میزان خسارات و تلفات، جمع آوری نمایند می توان با استفاده از آنها یک مجموعه ارزشمند مدون را به دست آورد که برای جامعه در این زمینه مفید باشد.

در این نشست که در سالن شیخ صفی استانداری اردبیل تشکیل شد، مدیران و کارشناسان ذیربط موارد مربوط به پدافند غیرعامل در حوزه کاریشان را مطرح و پیشنهادهایی در این زمینه ارایه دادند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار