بخشدار مرکزی:

سیلاب در بخش مرکزی قم کنترل شد/آسیب به برخی خانه ها و مزرعه ها

بخشدار بخش مرکزی قم گفت: با تلاش نیروهای امدادی سیلاب در بخش مرکزی قم که هشت ساعت به طول انجامید کنترل شد.
کد خبر: ۱۲۱۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹ 01 November 2015
به گزارش تابناک قم، علیرضا خزائی بیان داشت: سیلاب شب گذشته از مسیرغربی اتوبان قم - کاشان، کوه های منطقه لنگرود و کهک قم به سمت این بخش بویژه روستای حسین آباد میش مست وارد شد و تا بامداد امروز شاهد ورود سیلاب به این روستا بودیم.

وی بیان داشت: بلافاصله پس از وقوع سیلاب نیروهای مردمی و دستگاه های امدادی هم چنین فرماندار و معاون عمرانی استاندار قم در منطقه روستای حسین آباد میش مست حضور یافتند و با تمهیداتی مسیر سیلاب کنترل شد.

وی با اشاره به این که هیچ خسارت جانی در حادثه ورود سیلاب به روستای حسین آباد میش مست رخ نداده است ابراز داشت: نزدیک به 10 خانه دچار آب گرفتگی شدند که کارشناسان در حال بررسی خسارت وارد شده هستند.

بخشدار مرکزی قم افزود: بخشی از مزرعه های روستای زنبورک و قسمت هایی از مزرعه های سبزی و صیفی آسیب دیدند که کارشناسان بخشداری و جهاد کشاورزی در حال بررسی خسارت های وارد شده هستند.

وی یادآور شد: خانه ها و مزرعه هایی که توسط صاحبان آن ها بیمه شده بودند خسارت خود را دریافت خواهند کرد اما در مورد سایر خانه ها و مزرعه ها ، گزارش حادثه را به ستاد مدیریت بحران استان قم ارسال خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: در فرصت های گوناگون از مردم بخش مرکزی قم خواسته بودیم که با هزینه کردن مبلغ اندکی خانه ها و مزرعه های خود را بیمه کنند تا به هنگام بروز حوادثی چون سیلاب ، خسارت های آنان جبران شود.

بخش مرکز قم در 10 کیلومتری شمال قم واقع شده و دارای دو دهستان قمرود و قنوات می باشد.

باران شدید شب گذشته در استان قم باعث طغیان رودخانه خورآباد دربخش کهک قم و مجروح شدن سه تن از هموطنان شد. 

درهمین حال مهدی فراهانی معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی قم اعلام کرد: اورژانس از شب گذشته تا بامداد امروز یکشنبه درکنار سایر دستگاه های امدادرسان از دقایق اولیه بروز سیل در آماده باش کامل بوده و پنج دستگاه آمبولانس نیز در محل های بروز سیل ( خورآباد ، پردیسان ، حسین آباد میش مست ) استقرار داشت. 
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار