کشت گلخانه ای؛راهکاری مهم برای کم آبی

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: توسعه کشت گلخانه ای راهی در مسیر مدیریت منابع آب کشور، تولید محصول سالم و یکدست، تولید خارج از فصل برمبنای تقاضای بازار و امکان تولید اصولی برای توسعه صادرات است.
کد خبر: ۱۲۱۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶ 31 October 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا: محمد علی طهماسبی پنجشنبه شب در حاشیه سفر وزیر جهاد کشاورزی به شیراز افزود: اینک 9 هزار هکتار گلخانه در کشور در زمینه تولید محصولات سبزی، صیفی، گل و گیاهان زینتی ، توت فرنگی و گیاهان دارویی فعال می باشد.

وی ادامه داد: سال گذشته 407 طرح گلخانه ای با چهار هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری پذیرفته شده و وارد جرگه کار شدند.

وی اضافه کرد: امسال یک هزار و 700 طرح دیگر گلخانه ای با 22 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری به بانکهای عامل بویژه بانک کشاورزی معرفی شده اند.
طهماسبی بیان داشت: منابع مالی این طرحها عمدتا از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی

تامین شده که برای مناطق غیربرخوردار با نرخ 10 درصد و برای مناطق برخوردار با نرخ 14 درصد تعیین شده است.

وی گفت: مدت بازپرداخت تسهیلات مذکور شش سال در نظر گرفته شده که این زمان دوباره بازبینی خواهد شد.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: طرح توسعه باغات و کشت گیاهان دارویی در اراضی شیب دار نیز در دست پیگیری و اجراست.

طهماسبی خاطرنشان کرد: در مناطقی که بارندگی سالانه بیش از 400 میلیمتر است می توان نسبت به احداث گونه های درختی مثمر و گیاهان دارویی با هماهنگی سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری و سازمان اراضی جهاد کشاورزی اقدام کرد.

بگفته وی، تاکنون 860 هزار هکتار از مناطق مستعد در کشور برای اجرای این طرح مشخص شده و کشت در استان مازندران و کردستان مصوب شده که امسال اجرایی می شود.

وی ادامه داد: زمین برای اجرای طرح اراضی شیبدار متعلق به بخش خصوصی و اراضی ملی بر اساس ضوابط و مقررات در قالب اجاره های دراز مدت واگذار می شود.

طهماسبی اضافه کرد: دریافت تسهیلات و خدمات مورد نیاز برای متقاضیان این طرح در نظر گرفته شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار