کارگاه آموزشی تشریح قوانین مبارزه با قاچاق کالا و ارز در بندرعباس برگزار شد

ضرورت ایجاد شعبه قضایی ویژه رسیدگی به پرونده های حوزه حمل و نقل در هرمزگان/ اهمیت همگرایی دولتی‌ها برای کاهش مشکلات بخش خصوصی

اولین دوره از کارگاه آموزشی تشریح قوانین مرتبط با مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور مسئولین این بخش از دستگاههای مختلف مسئول در استان و به همت انجمن صنفی کارفرمایان شرکت های حمل و نقل جاده ای کالای بندرعباس و با هماهنگی اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان و با حضور گسترده فعالان این حوزه برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۸۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱ 27 October 2015
به گزارش تابناک هرمزگان،‌ اولین دوره از کارگاه آموزشی تشریح قوانین مرتبط با مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور مسئولین این بخش از دستگاههای مختلف مسئول در استان و به همت انجمن صنفی کارفرمایان شرکت های حمل و نقل جاده ای کالای بندرعباس و با هماهنگی اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان و با حضور گسترده فعالان این حوزه برگزار شد.

در این کارگروه علاوه بر کناری مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری هرمزگان و مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان، مسئولین ارشد در این حوزه از جمله  معاون گمرکات استان، معاون مبارزه با قاچاق کالاو ارز نیروی انتظامی، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان و مدیرکل تعزیرات حکومتی این استان نیز حضور یافته و در سخنانی به بیان موضوعات مرتبط با حوزه تخصصی خود برای کاهش مشکلات این صنف و مهار تبعات ناشی از اقدام به قاچاق کالا و ارز پرداختند.

عزیزالله کناری مدیرکل امنیتی استانداری هرمزگان در این کارگروه 8 ساعته با تشریح اقدامات ستادی دولت در این بخش بخصوص در حوزه تدوین ساز و کارهای جدید به منظور هماهنگی میان دستگاههای مسئول به مهار پدیده قاچاق سوخت در استان اشاره و از تغییر نگرش به این حوزه خبر داد و گزارشی از تلاش های دولت تدبیر و امید به منظور کاهش معضلات این حوزه ارائه کرد.

آبداریان مدیرکل تعزیرات حکومتی استان نیز به طور مشروح به بیان جرائم در نظر گرفته در قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز پرداخته و نحوه رسیدگی به پرونده های مرتبط با این حوزه را در دادگستری و سازمان تعزیرات تشریح کرد.

سرهنگ توکلی معاون مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرماندهی انتظامی استان هرمزگان نیز با ارائه مجموعه آماری از اقدامات این نیرو در حوزه صیانت از اقتصاد کشور بخصوص در استان هرمزگان،‌ مجموعه راهکارها و راه حل هایی برای کاهش میزان قاچاق کالا و گرفتاری های ناشی از آن برای شرکت های حمل و نقل را تشریح کرد.

احمدی منش معاون پیشگیری دادگستری هرمزگان نیز به طور تفضیلی با تشریح آثار و تبعات قاچاق کالا بر اقتصاد کشور به بیان رویه های قضایی در بررسی پرونده های این حوزه اشاره ای کرد و با بیان این که بسیاری از پرونده های مرتبط با حوزه حمل و نقل که منجر به صدور رای شده از ناحیه عدم اطلاع و آگاهی افراد از قانون بوده، از شرکت های حمل و نقل خواست تا در این زمینه به افراد شاغل در این بخش اطلاع بخشی کنند.

مدیرکل حمل و نقل پایانه های استان هرمزگان نیز در این کارگروه آموزشی با تشریح نقش و نسبت میان شرکت های حمل و نقل برای ایفای وظیفه خود در نظام اقتصادی کشور، راه حل هایی برای هماهنگی میان دستگاههای متولی در این حوزه را بیان و از بخش حمل و نقل در استان هرمزگان بواسطه پیش قدم شدن در برگزاری نشست هایی از این دست تقدیر کرد.

معاون گمرکات استان هرمزگان نیز در این جلسه گزارشی درباره اقدامات گمرکات ارائه کرد.

هادی جوادی نائب رئیس انجمن صنفی کارفرمایان حمل و نقل بندرعباس نیز در این نشست به نمایندگی از اعضای این انجمن به بیان دغدغه ها و نگرانی های بخش خصوصی در سرمایه گذاری در این حوزه اشاره کرد و با تاکید بر نقش منحصربفرد شرکت های حمل و نقل در دوران پساتحریم، خواستار ایجاد شعبه ویژه رسیدگی به پرونده های حوزه حمل و نقل در دادگستری هرمزگان شد تا روند صدور آرا در پرونده ها تسریع و با توجه به تخصصی بودن عمده پرونده های مطرح در این بخش،‌ صدور آرا با نگاه تخصصی تری صورت گیرد. وی همچنین از حسن نگاه مدیران عالی استان چه در بخش دولت و چه در بخش قضایی نسبت به بخش حمل و نقل تقدیر کرد و گفت:‌آینده اقتصاد کشورمان در گرو زمینه سازی برای توسعه و نقش آفرینی بیشتر حمل و نقل در اقتصاد ملی است و بنابراین هماهنگی میان بخش های دولتی می تواند انگیزه حضور بخش خصوصی و باقی ماندن بخش خصوصی در این صنف و این دست از فعالیت ها را افزایش دهد.

مشروح اظهارات هر کدام از سخنرانان این جلسه و پرسش و پاسخ فعالین این بخش با مدیران مرتبط با توجه به اهمیت آنها و تاثیر مستقیم تصمیمات و تدابیر حاصله در اقتصاد هرمزگان و شمار قابل توجه فعالین شاغل در این بخش بزودی در تابناک هرمزگان منشر می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار