عملیات اجرایی پروژه احداث لاگون پیش ته نشین سد آسک شهرستان هندیجان آغاز شد

در پنجمین روز از هفته دولت و با حضور معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان،عملیات اجرایی پروژه احداث لاگون پیش ته نشین سد آسک در شهرستان هندیجان آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۸۳۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۹ 28 August 2024

تابناک خوزستان: به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، در حاشیه این مراسم، شهرام ناصر پور مدیر طرح های آبرسانی جنوب شرق سازمان آب و برق خوزستان در مورد اجرای این پروژه گفت: در راستای افزایش ظرفیت آب شرب با کیفیت و پایدار شهر های هندیجان و زهره به میزان ۲۴ هزار مترمکعب در شبانه روز, عملیات اجرایی این پروژه توسط سازمان آب و برق خوزستان آغاز شد.

ناصر پور افزود:رفع مشکل آب شرب شهرهای هندیجان و زهره تا سال ۱۴۲۵ از محل سد آسک با توجه به نیاز آب شرب مناطق مذکور به میزان ۲۲ هزار و ۲۰۰ مترمکعب در شبانه روز از جمله اهداف این طرح می باشد.

وی بیان کرد: افزایش کیفیت آب شرب در هنگام بارش های فصلی به نحوی که کدورت آب به 20 تا 40 هزار ntu کاهش می یابد از دیگر علل اجرای این طرح می باشد.

مدیر طرح های آبرسانی جنوب شرق سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد:از دیگر اهداف اجرای این طرح می توان به جلوگیری از توقف انتقال آب شرب از محل سد آسک به مناطق تحت پوشش در هنگام بارش های فصلی اشاره کرد.

ناصرپور خاطرنشان کرد:جداسازی تامین آب شرب از آب کشاورزی که مطالبه کشاورزان منطقه بوده است از دیگر فواید اجرای این طرح می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار