معرفی 38 طرح به صندوق کارآفرینی البرز

کد خبر: ۱۱۸۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲ 26 October 2015

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز گفت: از ابتدای امسال تاکنون 38 طرح کارفرمایی و خوداشتغالی در استان به صندوق کارآفرینی معرفی شده است.

عبدالناصر میرچی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار کرد: توجه به طرح‌هایی که می‌تواند در توسعه اشتغالزایی نقش مهمی را داشته باشد یکی از اولویت‌های این اداره‌کل است.

وی ادامه داد: در این راستا با استقبال از طرح‌های کارآفرینی و معرفی آنان به صندوق‌های کارآفرینی تلاش می‌شود تا بخشی از دغدغه‌های اشتغال در استان برطرف شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز خاطرنشان کرد: در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون 38 طرح کارفرمایی و خوداشتغالی به صندوق کارآفرینی امید معرفی شده‌ است.

میرچی تأکید کرد: بر این اساس تاکنون 5 هزار و 790 میلیون ریال از این طرح‌ها مصوب و یک‌هزار میلیون ریال پرداخت شده است.

وی در ادامه با اشاره به انعقاد تفاهمنامه بین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و صندوق کارآفرینی امید ‌افزود: این تفاهمنامه به منظور توسعه کسب و کارهای خرد و کوچک، حمایت از افراد توانمند و کارآفرین، اشتغال هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی در ایجاد کسب و کارهای ارزش‌آفرین با رویکرد توسعه فعالیت آنها منعقد شده است.

میرچی از اجرای طرح اقتصاد صنایع دستی در روستاهای استان خبر داد و تصریح کرد: هم‌اکنون چهار روستا در استان البرز مشمول اجرای این طرح شده‌ است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز گفت: روستاهای ورده و برغان،‌ آغچه حصار و هیو شامل اجرای این طرح شده‌ است.

به گفته وی، روستای آغچه حصار و هیو به تازگی شامل اجرای این طرح شده‌ است.

میرچی تصریح کرد: پس از کارشناسی‌های به عمل آمده مقرر شد فضایی برای راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی در رشته‌های گلیم و گبه، چرم و چهل تیکه‌دوزی در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به توسعه فضاهایی برای اشتغال روستاییان خاطرنشان کرد: با رایزنی‌های به عمل آمده در نظر داریم مراکزی برای عرضه و نمایش تولیدات صنایع دستی در روستاها راه‌اندازی شود که با تدابیر انجام شده این طرح به زودی انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار