تاکیداستاندار گیلان بر آموزش زندانیان و پشتیبانی از خانواده های آنان

کد خبر: ۱۱۸۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱ 26 October 2015
رشت- ایرنا- استاندار گیلان در جریان بازدید از زندان مرکزی رشت با اختصاص بیش از30 میلیارد ریال اعتبار به منظور فراهم کردن امکانات، تجهیزات و تعمیرات مورد نیاز زندان های استان بر آموزش زندانیان و پشتیبانی خانواده آنان تاکید کرد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، محمد علی نجفی در این بازدید از نزدیک در جریان روند امور اصلاحی و تربیتی زندانیان قرار گرفت و در نشست با جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی که در محل زندان مرکزی رشت برگزار شد بر ضرورت حل هر چه سریعتر مشکل زندان های استان تأکید و اضافه کرد: مشکلات زندان های استان طی سالیان گذشته افزایش یافته و باید برای رفع آن اهتمام لازم انجام بگیرد.
وی حضور مدیران بخش های مختلف عمرانی و خدمات رسان در این نشست را نمایانگر توجه استان به حل مشکلات زندانیان عنوان کرد و افزود : با توجه به قدمت 30 تا 40 ساله برخی از زندان های گیلان و شرایط آب و هوایی استان تعمیر و بازسازی ساختمان برخی از زندان ها ضرورت دارد.
نجفی از افزایش بودجه عمرانی زندان ها از محل اعتبارات عمرانی استان و همچنین کمک از محل مدیریت بحران و سهم دستگاهها خبر داد و افزود: علاوه بر اختصاص اعتبار لازم، 15 هکتار زمین به مساحت زندان لاکان رشت برای افزایش استاندارد سازی فضای این زندان ، اجرای پروژه های مختلف عمرانی،امنیتی و تربیتی افزوده می شود.
وی همچنین از برنامه ریزی های صورت گرفته برای آموزش زندانیان و پشتیبانی از خانواده آنان خبر داد و زندانها را بخشی از جامعه عنوان کرد که باید به آنها توجه شود.
رئیس کل دادگستری استان گیلان نیز در این نشست زندان را واقعیت جوامع بشری عنوان کرد و از اجرای سیاست های کنترلی در قوه قضائیه خبر داد و افزود: اگر چنانچه سیاست های کنترلی حاکم نبود با اطمینان شاهد زندانیانی بیشتر در زندانها بودیم.
سیاوش پور افزود: 35 درصد زندانیان به دلایل مختلف از جمله عدم یادگیری حرفه و شغل دوباره به زندانها باز می گردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار