هیاتهای عزاداری مبلغ اهداف امام حسین (ع) باشند

امام جمعه ابرکوه گفت: هیاتهای عزاداری باید قیام و اهداف امام حسین (ع) را ترویج و تبلیغ کنند و در واقع پیام رسان نهضت عاشورا و واقعه کربلا باشند.
کد خبر: ۱۱۶۳۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹ 22 October 2015

به گزارش تابناک یزد،حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در نشست مسوولان هیات های مذهبی و ادارات و نهادها با تسلیت فرارسیدن ایام تاسوعاو عاشورای سید و سالار شهیدان اظهارکرد: مجالس و مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) را در شان اهل بیت (ع) برگزارکنیم و آموزه های دینی و سیره اخلاقی و رفتاری آنها را به مردم بویژه جوانان انتقال دهیم.

وی بابیان اینکه عزاداری برای امام حسین (ع) عبادت است، اظهار کرد: حفظ و حراست از ارزش های دین، احیای امربه معروف و نهی از منکر از اهداف مهم امام حسین (ع) در حادثه عاشورا بود.
امام جمعه ابرکوه تصریح کرد: عاشورا تجسم عینی از تقابل حق با باطل و آئینه تمام نمای ایمان و ایثار و جلوه گاه خصائص رحمانی است.
وی یاد آورشد: عاشورا اثر بخش ترین زمان برای تاریخ بشریت است که به پهنای تاریخ حیات بشریت گستره دارد.
حسینی بابیان اینکه امام حسین (ع) عاشق نماز بود و بر اقامه نماز اول وقت تاکید می کرد، افزود: نماز اول وقت را آنهم با جماعت و برپائی نماز ظهر عاشورا که امسال در میدان امام حسین(ع) اقامه خواهد شد توجهی ویژه داشته باشیم.
رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه با تاکید بر برگزاری آئین های عزاداری سنتی تصریح کرد: باید در عزاداریها فلسفه عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین (ع) و یارانش را به نسل جوان جامعه انتقال داد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار