راهیابی ۲۵۴ نفر به مرحله استانی مسابقات قرآنی در یزد

مدیر کل اوقاف و امور خیریه یزد گفت: مجموعا یکهزار نفر در این مسابقات شرکت کردند که ۲۵۴ نفر به مسابقات استانی راه یافتند.
کد خبر: ۱۱۵۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵ 20 October 2015

به گزارش تابناک یزد،حجت الاسلام غلامرضا عادل اظهار داشت :  استان یزد هر سال در این رقابت‌ها خوش درخشیده و طی سال‌های اخیر اساتیدی همچون مرحوم حاج حسن دانش و مهدی شایق در رقابت‌های بین‌المللی حائز رتبه‌های برتر شدند.

 وی گفت : مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم در رده سنی بالای ۱۸ سال برگزار شده و ۲۵۴ نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند که در روزهای ششم تا هشتم آبانماه برای دریافت مجوز ورود به مرحله کشوری با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

عادل افزود : ۱۲۴ نفر از راه یافتگان به این مرحله را برادران و ۱۳۰ نفر را خواهران تشکیل می‌دهند که در رشته‌های قرائت، حفظ کل قرآن، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، ترتیل، ابتهال، اذان و ... با یکدیگر به رقابت پرداخته اند.


وی  گفت : مسابقات استانی قرآن کریم در روزهای ششم، هفتم و هشتم آبانماه برگزار می شود و  برگزاری شش محفل انس با قرآن در سطح استان از دیگر برنامه های مسابقات یاد شده است.

عادل با بیان اینکه امسال جای خالی استاد دانش، یکی از قربانیان فاجعه منا، در این رقابت‌ها احساس می ‌شود، اظهار داشت : بر اساس سنت برگزاری مسابقات بین المللی قرآن، هر سال در مراسم افتتاحیه مسابقات بین المللی قرآن کریم، قاری اول سال قبل، به قرائت قرآن برای آغاز مسابقات می‌پردازد که امسال قرار بود با توجه به اینکه حاج حسن دانش، سال گذشته این رتبه را کسب کرده بود، قاری مراسم افتتاحیه باشد که جای او خالی است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه یزد با اشاره به اینکه مسابقات امسال قرآن یزد، یادبود استاد حسن دانش برگزار می شود، افزود: امیدواریم بتوانیم هزاران حاج حسن دانش در استان یزد تربیت کرده و قاریان ممتاز به جامعه اسلامی معرفی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار