پشت پرده برکناری دو معاون دانشگاه پیام نور

ارائه دستورالعمل هایی بدون پشتوانه کار کارشناسی و فراخوان های پراشکال که موجبات اعتراض دانشجویان و مسئولین واحدهای دانشگاه را در پی داشته، دکتر سرلک را مجبور به تغییرات در حوزه آموزشی کرده است
کد خبر: ۱۱۴۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳ 19 October 2015

 طی روزهای گذشته شاهد دو تغییر در حوزه ریاست دانشگاه پیام نور بودیم.

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد به نقل از عصرامید، دکتر سرلک طی احکام جداگانه ای معاونین آموزشی و فرهنگی خود را تغییر داد.

تفسیرهایی متفاوت از این تغییر و تحولات در دانشگاه و در میان کارکنان و اعضای علمی دانشگاه وجود داشت، تا اینکه خبرنگارعصرامید تلاش کرد دلیل این تغییرات را از منابع آگاه جویا شود.

در همین ارتباط خبرنگار عصرامید کسب اطلاع کرد که چندی پیش در جلسات هیئت رئیسه دکتر سرلک به معاونان خود تاکید کرده بود که همواره کار آنها را ارزیابی خواهد کرد و در هر لحظه که تشخیص دهد فعالیت این معاونین متناسب با نیاز دانشگاه نباشد، دست به تغییرات خواهد زد.

یک منبع آگاه به خبرنگار ما اطلاع داده که تغییر معاون آموزشی دانشگاه به دلیل اقدامات شتابزده و بدون کار کارشناسی توسط خانیکی بوده است.

ارائه دستورالعمل هایی بدون پشتوانه کار کارشناسی و فراخوان های پراشکال که موجبات اعتراض دانشجویان و مسئولین واحدهای دانشگاه را در پی داشته، دکتر سرلک را مجبور به تغییرات در حوزه آموزشی کرده است.

گفتنی است بسیاری از روسای واحدهای دانشگاه پیام نور از نحوه تعامل معاون آموزشی و سطح برخورد ایشان گله مند بودند.

در همین حال تغییر نجفی در معاونت فرهنگی نیز به گفته این منبع آگاه، کند شدن برنامه های فرهنگی و خصوصا کاهش شدید آمار کرسی های آزاد اندیشی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است دلیل این تغییر بوده است.

برگزار نشدن جلسات شورای فرهنگی به صورت منظم از دیگر دلایلی بود که باعث تغییر در حوزه معاونت فرهنگی بود.

کارشناسان این اقدام دکتر سرلک را نشان از تسلط ایشان بر اوضاع دانشگاه و همچنین نپذیرفتم مدیران سفارشی عنوان می کنند.

افرادی که جایگزین خانیکی و نجفی شده اند، از نظر گرایش سیاسی معتدل و دارای رزومه قویتری نسبت به معاونان برکنار شده هستند.

به طور مثال معاون آموزشی جدید که پیش از این به عنوان مدیر تحصیلات تکمیلی بود توانسته در ۶ ماه گذشته ۱۴۰ رشته کارشناسی ارشد مجوز بگیرد که در طی یکسال پیش از آن فقط ۸۰ مجوز در کارشناسی ارشد اخذ شده بود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
نجفی ها خانوادگی نامنظم و تنبل هستن
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار