مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل:

سازمان های مردم نهاد استان اردبیل حمایت می شوند

شفیع شفیعی، با اشاره به صدور مجوز راه اندازی سازمان مردم نهاد گفت: با اینکه دولت موظف نیست، مردم را به تشکیل سازمان های مردم نهاد دعوت کند، ولی در صورت درخواست گروه های مختلف در صدور مجوزها تسهیل می کند.
کد خبر: ۱۱۴۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶ 19 October 2015
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: سازمان های مردم نهاد در استان مورد حمایت قرار می گیرند.

به گزارش تابناک اردبیل، شفیع شفیعی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سالجاری با هدف حمایت از سازمان های مردم نهاد استان اجرای بیش از 10 برنامه مهم در استان به این سازمان ها سپرده شده است.

وی بیان کرد: سازمان های مردم نهاد یکی از ابزارهای مشارکتی مهمی است که مردم و دولت را به هم ربط می دهد.

وی با اشاره به صدور مجوز راه اندازی سازمان مردم نهاد گفت: با اینکه دولت موظف نیست، مردم را به تشکیل سازمان های مردم نهاد دعوت کند، ولی در صورت درخواست گروه های مختلف در صدور مجوزها تسهیل می کند.

شفیعی از در دست تصویب بودن قانون جدید ثبت سازمان های مردم نهاد خبر داد و گفت: با تصویب این قانون تمام سازمان های مردم نهاد در زیر مجموعه وزارت کشور ادغام می شود.
وی بیان کرد: سازمان های مردم نهاد برای پیشبرد اهداف خود باید از اهداف سیاسی به دور بوده و فعالیت های خود را در حوزه های اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی بیشتر کند.
او با بیان اینکه بیشتر سازمان های مردم نهاد استان در حوزه ورزش و جوانان و موسسات خیریه فعالیت می کنند ، افزود: میزان تعامل دولت و مردم با این سازمان ها بیشتر بوده و این سازمان ها توانسته اند نفوذ بیشتری در جامعه داشته باشند.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل در ادامه با اشاره به وجود متکدیان در معابر استان گفت: این متکدیان به صورت مناسب ساماندهی نشده اند.

وی افزود: طبق قانون دستگاه های مختلفی چون فرمانداری ، نیروی انتظامی ، شهرداری ، کمیته امداد و بهزیستی متولی ساماندهی متکدیان هستند که این موضوع به صورت کامل به نتیجه نمی رسد.

وی گفت: متکدیانی که از سطح شهر جمع آوری می شوند، باید مورد بررسی قرار گرفته و افراد نیازمند به کمیته امداد و یا بهزیستی معرفی شوند.

شفیعی ادامه داد : آن دسته از متکدیانی هم که مجرم شناخته شده اند باید توسط نیروی انتظامی به دستگاه قضایی سپرده شوند.

وی بیان کرد: متکدیان در استان پس از یک یا چند روز دستگیری به صورت موقت در مراکز نگهداری مانده و دوباره با بهانه هایی آزاد می شوند ، بدون اینکه به صورت عملی اقدامی جدی برای جمع آوری آن ها انجام شود.

وی گفت: برخی از متکدیان نیز از سایر استان ها به استان اردبیل وارد شده اند که این موضوع نیز باید توسط دستگاه های مربوطه بررسی و این متکدیان از سطح شهر جمع آوری شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار