فرهنگ‌سازی لازمه برگزاری انتخابات باشکوه است

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد، یکی از نیازهای برگزاری انتخابات باشکوه را فرهنگ‌سازی به ویژه در زمینه تخلفات انتخاباتی برشمرد.
کد خبر: ۱۱۴۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵ 18 October 2015

به گزارش تابناک یزد،غلامعلی دهشیری  در جمع اعضای ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی با بیان اینکه نکته حائز اهمیت در برگزاری انتخابات، مشارکت حداکثری مردم و برگزاری خوب و قانونمند انتخابات است، اظهار داشت: لازم است برای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی و برگزاری یک انتخابات کاملا قانونمند، ابتدا قوانین انتخاباتی برای مردم تبیین شود.

وی با بیان اینکه در بسیاری از موارد، مردم آشنایی کاملی با مصداق‌های تخلفات انتخاباتی ندارند، عنوان کرد: لازم است در این زمینه یک منشور اخلاقی و حقوقی تدوین شود و در اختیار مردم و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات قرار گیرد.

دهشیری ادامه داد: برای برگزاری یک انتخابات خوب، قانونمند و با حضور حداکثری مردم، ابتدا باید فرهنگ‌سازی صورت گیرد و اطلاع‌رسانی نیز باید در اولویت برنامه‌های این ستاد باشد.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری انتخابات قانونمند نیازمند نقشه راه است، خاطر نشان کرد: لازم است مسائل رصد، بررسی و واکاوی شود و راهکارهای برخورد با بحران‌ها در زمان انتخابات همچنین پیشگیری از بروز تخلفات اطلاع‌رسانی شود.

رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری استان یزد، نقش رسانه‌ها را نیز در این زمینه بسیار اثرگذار خواند و افزود: رسانه‌ها می‌توانند علاوه بر فرهنگ‌سازی، با اطلاع‌رسانی خوب، دقیق و به‌موقع، زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات از یک‌سو و پیشگیری از تخلفات انتخاباتی را از سوی دیگر فراهم کنند.

وی همچنین تصریح کرد: فرهنگ‌سازی می‌تواند بی‌اعتمادی بخشی از مردم نسبت هیئت نظارت، دستگاه‌های اجرایی و سایر عوامل برگزاری انتخابات را برطرف کند به همین دلیل لازم است قبل از انتخابات، برنامه‌های مختلفی برای اقشار و طیف‌های مختلف به‌ویژه در حوزه آموزش و اطلاع‌رسانی تدوین شود.

دهشیری اظهار داشت: اگر مردم آگاه و مطلع باشند و فرهنگ مشارکت در آنها تقویت شده باشد، آنگاه هیچ‌یک از انتخابات‌ها با مشکلات و بحران‌های انتخابات سال 88 مواجه نخواهد شد و همواره انتخاباتی آرام، قانونمند و حداکثری خواهیم داشت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار