توصیه های فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی به هیئات عزاداری

کد خبر: ۱۱۴۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵ 18 October 2015


فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی طی اطلاعیه ای به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم توصیه هایی را به هیئات عزاداری بیان کرد.

 فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی طی اطلاعیه ای فرارسیدن ایام سوگواری و عزاداری حضرت سیدالشهداء(علیه السلام) و یاران باوفایش را به محضر حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله خامنه ای و کارکنان خدوم انتظامی و مردم شهیدپرور استان تسلیت گفت و اطلاعیه ای را صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: در آستانه فرا رسیدن محرم الحرام، ماه حماسه، رشادت و آزادگی، فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی آمادگی کامل خود را جهت برقراری نظم و امنیت و آسایش عزارداران حسینی و شیفتگان اباعبدالله الحسین (علیه السلام)، برای برگزاری هرچه باشکوه مراسم اقامه عزا و احیای واقعه کربلا توجه شهروندان محترم را به موارد ذیل جلب کرده و نسبت به رعایت آنها تأکید می کند:

1-ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی با تلاش بی وقفه کوشش خواهند کرد با برقراری نظم و امنیت و سهولت در تردد خودروها، برشکوه و عظمت مراسم عزاداری در سراسر کشور بیفزایند، لذا به شهروندان محترم توصیه می شود با ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی در این ایام همکاری صمیمانه داشته باشند.

2- به هیات ها و دسته های عزاداری تاکید می شود به منظور صیانت از نهضت عظیم کربلا، از انجام اعمال خرافی و دور از شأن اسلام که موجب وهن دین و مظهر بی نظمی و ناهنجاری اجتماعی است، پرهیز کنند.

3-مسئولان هیات های عزاداری و تکایا، از نصب هر گونه داربست در معابر عمومی که موجب مسدود شدن خیابان و یا کندی عبور و مرور می شود پرهیز کنند.

4-به مسئولین هیات ها و دسته های عزاداری توصیه می شود در حرکت دسته های عزاداری و حین برگزاری مراسم عزاداری، بویژه در ساعات پایانی شب و استفاده از بلندگو، رعایت حال بیماران و افراد مسن را مد نظر قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار