توسعه عمرانی و فرهنگی بقاع متبرکه به دست مردم رقم می‌خورد

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: توسعه عمرانی و فرهنگی بقاع متبرکه همواره به دست مردم و پشتیبانی آنان رقم خورده که کمتر چنین سرمایه اجتماعی را در بخش‌های مختلف می‌بینیم.
کد خبر: ۱۱۳۰۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷ 04 October 2023

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل، شامگاه (چهارشنبه،۲۵ مهرماه) در سفر به شهرستان تیران و کرون و بازدید از پروژه‌های عمرانی و اقدامات فرهنگی آستان مقدس امامزاده احمدرضا(ع)، اظهار کرد: مردم به واسطه محبت به اهل البیت(ع) و خاندان عصمت و طهارت به توسعه عمرانی و فرهنگی مراکز دینی توجه دارند.

وی افزود: فعالیت‌های عمرانی گسترده‌ای در سطح بقاع متبرکه کشور در حال انجام است که بیشترین سهم فعالیت و حمایت از سوی مردم بوده و سازمان اوقاف و امور خیریه به دلیل محدودیت‌های مالی سهم کمتری دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه این حمایت‌های مردمی سرمایه بزرگی برای این سازمان و توسعه مراکز دینی و فرهنگی است، تصریح کرد: کمک‌ها به واسطه اعتقادات مذهبی و عمومی مردم رقم خورده که نباید صدمه ببیند و اعتماد اجتماعی از بین برود.

وی گفت:آنچه اعتقادات دینی مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد باید از بین برود و زمینه سازی برای تقویت اعتقادات مردم به امور دینی انجام شود.

حجت‌الاسلام عادل یادآورشد: برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در بقاع متبرکه می‌تواند منتج به بصیرت افزایی و رشد فکری و اخلاقی افراد شود به همین خاطر هیات امنا این مراکز دینی علاوه بر فعالیت‌های عمرانی، اجرای طرح‌های فرهنگی را نیز در نظر داشته باشند.

وی به موقعیت شهرستان تیران و کرون و ظرفیت فعال بقاع متبرکه در این منطقه اشاره کرد و گفت: همت خوبی از سوی خیرین برای این مراکز رقم خورده که سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در حد توان از طرح‌های آنان حمایت می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار