رییس منابع طبیعی املش خبر داد:

حفاظت 35هزار هکتار جنگل و مرتع با چهار نیرو!!

ما در جنگل ها صرفا کار پرورشی انجام می دهیم و در فضاهایی که فقط دامداران و جنگل نشینان ساماندهی شده اند کار نهال کاری انجام می شود.
کد خبر: ۱۱۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷ 07 March 2015
به گزارش تابناک گیلان، رییس منابع طبیعی املش در همایش همیاران طبیعت بر ترویج فرهنگ حفظ منابع ملی و پر رنگ کردن نقش تشکل های مردمی برای حفظ و صیانت از جنگل ها تاکید کرد.

موسی آراسته روز شنبه در این همایش با هشدار به اینکه در جنگل ها پس از قطع درختان، نهال کاری انجام نمی شود، افزود: ما در جنگل ها صرفا کار پرورشی انجام می دهیم و در فضاهایی که فقط دامداران و جنگل نشینان ساماندهی شده اند کار نهال کاری انجام می شود.

وی کمبود نیرو برای حفاظت از جنگل ها را یک تهدید دانست و خاطرنشان کرد: در شهرستان املش برای حراست و حفاظت از 35هزار هکتار جنگل و مرتع چهار نیرو وجود دارد.

وی با بیان اینکه برای کشاورزی مطلوب نیاز به جنگل و حفظ آن داریم از مسوولان خواست در خصوص پذیرش نیرو ، این مهم را در دستور کار قرار دهند.

رییس منابع طبیعی املش در ادامه با اشاره به اجرای طرح ساماندهی دامداران جنگل نشین در این شهرستان یادآور شد: از زمان اجرای این طرح با هدف خروج دام از جنگل از سال83 تاکنون با اعتباری معادل 13میلیارد و373میلیون ریال 112خانوار دامدار جنگل نشین ساماندهی و 13هزار و450واحد دامی از سطح دو هزار و 920هکتار از عرصه های جنگلی این شهرستان خارج شده اند.

ستوده افزود: همچنین طی سالجاری تاکنون 13متر مکعب چوب قاچاق از چهار قاچاقچی سودجو کشف و بابت ضرر و زیان 87میلیون ریال خسارت از این متخلفان به نفع دولت دریافت شده است. 

شهرستان املش در شرق مرکز گیلان 35هزار هکتار اراضی ملی دارد که 20هزار هکتار آن جنگل و باقی آن مرتع و بیشه زار است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار