فصل جدیدی در اقتصاد ایران باز شده است

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با تأکید بر آنکه باید برای فصل جدید اقتصاد ایران آماده شویم گفت: عصر جدیدی فراروی اقتصاد ایران باز شده است.
کد خبر: ۱۱۰۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶ 12 October 2015
به گزارش تابناک مازندران ، محمد نهاوندیان عصر دوشنبه در نشست اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و مدیران تشکل‌ها با اعلام اینکه باید با یکپارچگی تمام مسائل را جامه عمل بپوشانیم، اظهار داشت: باید برای فصل جدید اقتصاد ایران آماده شویم زیرا در آستانه آغاز فصل یا عصر جدید در اقتصاد ایران هستیم.
وی بیان کرد: با توجه به آغاز فصل جدید در اقتصاد کشور باید اتاق بازرگانی به‌عنوان تشکل بخش خصوصی بیش از گذشته ورود پیدا کند.
نهاوندیان با اشاره به اینکه بخش خصوصی یا تشکل‌ها وظایف مختلفی دارند، تصریح کرد: با توجه به اینکه استان مازندران یک استان مرزی و دارای قابلیت‌های مختلف است توقع از آن بیشتر و مسئولیت سنگین‌تر است.
وی با اعلام اینکه امیدواریم دیوار تحریم‌ها را از سر راه فعالان اقتصادی برداریم، افزود: صرف برداشتن دیوار حرکت ایجاد نمی‌کند بلکه این مسیر دوندگانی توانمند و تحرک مبتکرانه‌ای می‌خواهد که بتوانیم کاستی‌های گذشته را جبران کنیم.
رئیس دفتر رئیس‌جمهور بابیان اینکه در بازار بین‌المللی هیچ فردی منتظر نیست و باید برای داشتن سهم در بازار بین‌المللی جنگید، بیان داشت: یکی از راه‌های دنیا برای تضمین سهم در بازارهای صادراتی، جذب سرمایه خارجی است.
نهاوندیان با اعلام اینکه مازندران در بخش کشاورزی و شیلات بسیار مهم است، افزود: باید طرح ماهی در قفس را در کشور پیش برد.
وی بابیان اینکه برای حضور در بازارهای بین‌المللی مشارکت نیاز است، افزود: به‌طور ویژه در بحث صادرات و سرمایه‌گذاری برای تولید مازندران باید پیش‌قدم باشد.
وی با اشاره به اینکه نباید از تفکرات گذشته استفاده شود، گفت: از استان مازندران توقع پیشگامی در طراحی راه‌حل‌های مشارکت با سرمایه‌های خارجی برای دستیابی به سرمایه‌گذاری خارجی راداریم.
نهاوندیان در خصوص کمک اتاق‌های کشور به دولت، اظهار داشت: اصلاح سیستم مالیات و سیاست‌های مالیاتی متناسب با شرایط مختلف می‌تواند کمک کند و با توجه به فرصت ایجادشده در حال حاضر از اتاق توقع بیشتر است.
وی بابیان اینکه باید انسجام در اتاق بیشتر از گذشته ایجاد شود، افزود: توجه و نظارت در بخش خصوصی سرمایه است که باید این امر ارتقاء یابد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار