استاندار بوشهر:

دهکده سلامت در بوشهر راه‌اندازی می‌‎شود

استاندار بوشهر گفت: دهکده 14 هکتاری سلامت در مرکز استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود و بخش‌های دولتی و غیر دولتی در این دهکده سرمایه‌گذاری می‎کنند.
کد خبر: ۱۰۸۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶ 10 October 2015
تابناک بوشهر: مصطفی سالاری شامگاه جمعه در آیین تجلیل از پزشکان، سازمان‎های بیمه‎ای و بخش‎های مختلف دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با قدردانی از تلاش‌های شبانه‎روزی پزشکان که در حوزه سلامت و درمان جامعه تلاش می‎کنند قدردانی کرد و اظهار داشت: با سنجش اجتماعی که در استان برگزار شد بیشترین رضایت مردم در حوزه درمانی و نظام پزشکی بوده است.

وی با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت خدمات درمانی در جامعه افزایش داده است تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی امسال دو طرح مهم سلامت دهان و دندان نوجوانان و غربالگری قلب و عروق افراد بالای 30 سال در دست اجرا دارد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه 62 واحد دندان‌پزشکی برای اجرای طرح سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان زیر 14 سال تجهیز شده است خاطرنشان کرد: علاوه بر این کادر درمانی تقویت می‎شود و  12 مرکز دندان‎پزشکی جدید ساخته و احداث می‎شود.

سالاری با بیان اینکه وزیر بهداشت و درمان پشتیبانی طرح سلامت دهان و دندان دراستان بوشهر است گفت: 12 کاروان سیار دهان و دندان به همراه کادر تخصصی به نقاط دور دست و محروم خدمات ارائه می‎کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح قلب سالم در استان بوشهر بیان کرد: در اجرای این طرح که آغاز شده ضمن غربالگری قلب سنین بالای 30 سال بر سبک زندگی افراد تمرکز می‎شود و ضمن مشاوره و درمان در حوزه قلبی و عروقی وضعیت این حوزه بهبود می‎بخشد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه به حوزه سلامت توجه ویژه‎ای شده است بیان کرد: زیرساخت‎های درمان و حوزه سلامت تقویت می‎شود و تجهیزات سخت افزاری و کادر تخصصی، عمومی و اداری به امکان موجود افزوده می‎شود.

سالاری با اشاره به راه‌اندازی دهکده سلامت در بوشهر تصریح کرد: با برنامه‎ریزی انجام شده مجموعه 14 هکتاری دهکده سلامت در مرکز استان بوشهر ایجاد می‎شود که بخش دولتی و بخش خصوصی در این دهکده در حوزه سلامت و درمان سرمایه‌گذاری می‎کند.

وی با تاکید بر توسعه طرح‌های پیشگیری گفت: در کنار درمان برای کاهش بار مسئولیت درمان طرح‎های پیشگیری در اولویت قرار گرفته است به گونه‎ای که خدماتی که ارائه می‎شود نقش آن در زندگی مردم بیشتر مشاهده شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار