مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان:

اجرای طرح پرورش نهال در محوطه مدارس

در هفته منابع طبیعی با هماهنگی آموزش و پرورش طرح نهال‌کاری در محوطه تمام مدارس گیلان اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳ 05 March 2015
به گزارش تابناک گیلان، داوود زارع ظهر امروز در جریان غرس نهال در مرکز تربیت معلم این شهر با تبریک فرا رسیدن هفته منابع ‌طبیعی اظهار کرد: هفته منابع طبیعی از امروز در گیلان آغاز شده است.

وی با اشاره به تلاش یگان حفاظت منابع طبیعی استان برای حفظ اراضی اظهار کرد: با ورود یگان حفاظت منابع طبیعی سطح تجاوزها و تخریب منابع طبیعی کاهش یافته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه 17 هزار هکتار از اراضی جنگلی مخروبه این استان احیا شده است، تصریح کرد: طرح صیانت در سطح اراضی را 8 هزار هکتار افزایش دادیم.

وی از اجرای مراسم نهال‌کاری در بقعه متبرکه آقامیر قریش پیرکلاچای همزمان با دومین روز از هفته منابع طبیعی در گیلان خبر داد و یادآور شد: در هفته منابع طبیعی با هماهنگی آموزش و پرورش طرح نهال‌کاری در محوطه تمام مدارس گیلان اجرایی می‌شود.

زارع با بیان اینکه امسال یک میلیون و 17 هزار اصله نهال در گیلان تولید شده است، خاطرنشان کرد: در هفته منابع طبیعی 150 هزار اصله نهال به صورت رایگان بین مردم توزیع می‌شود.

وی عرصه‌های جنگلی گیلان را 540 هزار هکتار عنوان کرد و یادآور شد: این عرصه‌ها جزء جنگل‌های هیرکانی هستند که در دنیا نیز بی‌نظیرند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار